Dobry sklep internetowy przyciąga klientów. Część z tych klientów powróci na kolejne zakupy. Jak przyciągnąć klientów i jak zapoznać ich z naszą marką zależy od Ciebie i Twojego sklepu. Jak w takim razie stworzyć dobry sklep internetowy? poniżej kilka rad co możemy zrobić na swoim sklepie aby faktycznie zaczął sprzedawać. Mimo, że każdy sklep posiada coś co go wyróżnia to przedstawiamy kilka ogólnych rad dla sklepów internetowych z różnych branż. Te porady można stosować do każdego sklepu internetowego.
1. Unikatowa treść
Bardzo ważnym aspektem naszego sklepu jest treść opisująca produkty oraz treść np. na blogu. Nie możemy kopiować opisów produktów od producenta czy też od konkurencji. Nasze opisy muszą być unikalne najlepiej napisane przez nas lub zlecone copywriterom. Wpisy na bloga też nie mogą być skopiowane od konkurencji to ważne aby nasza treść była unikatowa.
2. Teksty dla robotów
Czasy tworzenia tekstów pod algorytm google gdzie umieszczaliśmy mnóstwo słów kluczowych już minęły. Nasz treść musi być czytelna dla użytkownika. Zachęcić go do przeczytania treści i zmotywować go do akcji na naszym sklepie.
3. Opisy grafik
Grafika, zdjęcia naszych produktów muszą mieć alternatywny tekst, który wskaże google co znajduje się na zdjęciu, grafice. Tylko w taki sposób google może odpowiednio pokazywać naszą grafikę do danego zapytania w google grafika.
4. Meta opis
Meta description to bardzo ważny aspekt, który ma duże znaczenie na pozycję naszego produkty w wyszukiwarce google. Jest to krótki opis zawartości strony znajduje się pod linkiem w wyszukiwarce google.
5. Przyjazny adres URL
Przyjazny adres URL dla produktu np. Zegarek dla dzieci Q100 powinien wyglądać następująco:
www.twojsklep.pl/zegarek_dla_dzieci_q100
Częstym błędem są numery id produktów lub pojemności produktów. Błędem jest również wpisywanie różnych wartości.
- Nieprzyjazny adres URL na przykładzie produktu Zegarek dla dzieci Q100
www.twojsklep.pl/zegarki45/zegarki_dzieciece124/458zegarek_dla_dzieci_q1003245
6. Content
Jeśli chcesz pozyskać klientów z wyszukiwarki google. Twoje produkty powinny mieć dobrą pozycję w wyszukiwarce. Aby ją uzyskać muszą mieć treść. Opis produktów musi być rozbudowany i odpowiednio opisujący dany produkt. Najlepiej pisać jak najwięcej o danym produkcie. Nawet jeśli są to np. grabie. Na sklepie internetowym opisujemy wszystkie cechy, przeznaczenie produktu, parametry techniczne. Opis produktu możemy wzbogacać grafiką, filmami oczywiście naszego autorstwa.
7. Grafika
Grafika, zdjęcie produktu muszą być wyraźne. Pokazujące cały produkt na nie zlewającym się tle z produktem. Zdjęcie powinno być wykonane przez nas. Nie kopiujmy zdjęć od konkurencji czy od producenta. Jeśli nie potrafimy odpowiednio sfotografować naszych produktów zlećmy to fotografowi czy agencji marketingowej.