Poznaj swojego klienta
Od połowy XX wieku widzimy szybki rozwój społeczeństw. Zachodzące w nich zmiany są dynamiczne i łączą się z rozwojem technologii, ponieważ to ona narzuca tempo rozwoju cywilizacji.
Każde nowe pokolenie odcina się od rodziców – zmieniają się ich potrzeby i wymagania konsumpcyjne. Ich zachowanie wpływają na zmiany gospodarcze i kulturowe.
Najnowsze pokolenie zyskało sobie nazwę “milenialsów”, ponieważ dorastali po 2000 roku. Według różnych źródeł zaliczamy do nich ludzi urodzonych w latach 80 i 90.
Jak żyją „millenialsi”
“Funkcjonują” w smartfonach, tabletach, dlatego część swojego życia przenieśli do rzeczywistości online (randkowanie, komunikowanie się, zakupy, przegląd wiadomości). “Googlują” i “lajkują”, dzięki temu wyrażają swoje zdanie na różne tematy.
- Chcą iść do nowej restauracji, więc sprawdzają opinie na jej temat w “Google moja firma”.
- Planują remont, szukają fachowców, czy planują kupno auta, więc wpisują szukaną frazę w wyszukiwarkę, która przekieruje ich na znane portale.
- Planują związek, więc szukają parterów na portalach i chatach.
- Kupują i sprzedają…
Większość decyzji jest podejmowana właśnie w oparciu o social media i opinie w Internecie. Dlaczego? Ponieważ to szybkie, wygodne i dostępne praktycznie wszędzie i całą dobę.
Czas wyjść im naprzeciw!
Obecnie internet i nowoczesne technologie (smartfony, tablety) są wszechobecne, dlatego mamy całodobowy dostęp do informacji.
- Mapy google zastąpiły te papierowe, które jeszcze dekadę wcześniej były kupowane po przyjeździe do nowego miasta lub zwykłą zapytanie przechodnia o drogę 😉
- Przeglądarki zastąpiły nam codzienna gazetę, encyklopedię, słowniki… Mamy nieograniczony dostęp do informacji.
W naszych smartfonach robimy zakupy, oceniamy lokale w których byliśmy, czytamy recenzje innych…
Co to oznacza dla Twojego biznesu?
Pomału kończy się tradycyjne prowadzenie firm (siedziba, reklama poprzez anonse w gazetach i bilbordy). Należy zaprezentować się także w internecie, poprzez prowadzenie strony internetowej, social mediów…
Świat online staje się rzeczywistością już nie tylko dla pokolenia millenialsów. Kolejne, które przyjdą po nich, nie będą pamiętały świata z ery przed smartfonami.
Dla nich płatność telefonem, prenumerata czasopism online, szybki dostęp do maili, projektów, dokumentów będą codziennością.
Dlatego tak ważne jest – nawet jeśli czujesz, że obecnie twoja branża tego nie potrzebuje – budowanie marki online. Twoi przyszli (i obecni) klienci będą Cię szukać w internecie. Pozwól im się znaleźć!