Wyobraź sobie, że umówiłeś się z klientem na rozmowę. Chcesz rozpocząć z nim współpracę, więc szczególną uwagę przykładasz do wyglądu. Możemy zaprzeczać starej prawdzie, ale pierwsze wrażenie jest najważniejsze. Czysta koszula, lśniące buty, czy damska wersja business look’u mówią o nas wiele. Nasz ubiór jest prawie tak samo ważny jak oferta, którą przygotowaliśmy.
Pierwsze wrażenie online…
Przy obecnej dostępności internetu, np. na smartfonach, potencjalny klient, najpierw sprawdzi Twoją wiarygodność szukając w sieci (sam pewnie ciągle to robisz?). Większość rozmów odnośnie współpracy przeniosła się z biur i kawiarni do świata online. Zaprezentuj się, więc tak samo dobrze, jak wtedy gdy wybierasz się na rozmowę o pracę lub spotkanie biznesowe! W sumie trochę tak jest.
Pokaż mi co słychać – budująca moc „lajków”
Każda firma, w dobie wszechobecnych social mediów i wyszukiwarek typu Google, której zależy na rozwoju, powinna jak najlepiej prezentować się w Internecie.
Dlaczego prowadzenie interesującego fanpage na social mediach (Facebooku, Instagramie, Google moja firma, Twittere…) i strony internetowej jest dziś tak ważne? Dlatego, że mówiąc krótko – w internecie należy “być”.
Obecne pokolenie konsumentów wszystko sprawdza, czyta opinie, buduje sobie zdanie z najświeższych postów (i ich ostatniej dacie dodania).
Regularnie aktualizowane posty informują potencjalnych klientów, że wciąż jesteśmy na rynku, rozwijamy się, mamy w tym momencie otwarty lokal, można się z nami skontaktować (telefonicznie, mailowo, na messengerze itp.), mamy promocję, pizze dnia…. Dajemy też znać “co u nas” budując przez to więź i zaufanie.
Będąc online stajemy się dostępni (w każdym tego słowa znaczeniu).
Budowanie marki
Oprócz mediów społecznościowych należy zadbać o stronę firmową.
Warto dodać zakładkę „O nas”, w której przedstawi się pracowników (ze zdjęciami, informacjami o stażu w branży, zainteresowaniach itp.). Informacje o każdym z członków naszej ekipy (szczególnie te zabawne), ocieplają wizerunek firmy. Strony, na których przedstawia się osoby wraz ze zdjęciami, budzą większe zaufanie.
Tak więc – daj się poznać!
Google Moja Firma - poznaj darmowy sposób pozycjonowania - Festinaseo.pl
[…] Dlaczego odradzamy taką bezpłatną witrynę? Ponieważ każda firma prezentująca się się w internecie (ofertę lub produkty) powinna mieć własną witrynę z unikatową (najlepiej własną) nazwą. To dokładnie opisuje Agnieszka w swoim poście. “Daj się poznać – zaprezentuj swoją firmę w Internecie!” […]