Google Moja Firma – poznaj darmowy sposób pozycjonowania

1. Czym jest Google Moja Firma?

To darmowa wizytówka naszej firmy w internecie. Przedstawia w sieci wszystkie informacje odnośnie naszego biznesu –  adres, branża, kontakt, godziny otwarcia, lokalizacja na mapach Google…

2. Kto powinien założyć konto w Google?

Wszystkie firmy – małe i duże.  Nieważne jaka to branża – usługi kosmetyczne, fryzjerskie, mechaniczne, sklep stacjonarny, kwiaciarnia, czy bank.  Wizytówka Google Moja Firma jest “kropką na i” twojego istnienia online.

3. Jak założyć konto w Google Moja Firma.

Wchodzimy w link: https://business.google.com

Wpisujemy pełną nazwę naszej firmy i przechodzimy dalej.

W tym kroku decydujemy, czy wskażemy na mapie naszą lokalizacje. Jeżeli Twoje przedsiębiorstwo posiada siedzibę (sklep, salon kosmetyczny, salon fryzjerski itd.) zaznacz “Tak” i w kolejnym etapie podaj dokładny adres siedziby swojej firmy oraz sposób weryfikacji podanego adresu. Najłatwiejszą metodą weryfikacji jest wybranie kartki pocztowej z kodem aktywacyjnym wizytówki, którą Google wyśle nam w przeciągu 15 dni.

Zaznaczamy “Nie“,  kiedy jesteśmy na samozatrudnieniu i nie posiadamy swojej siedziby. Kto jeszcze wybiera “Nie”:

  • mobilne firmy,
  • firmy działające tylko w internecie.

Gdy w poprzednim kroku zaznaczyliśmy “Nie” to teraz wskazujemy zakres geograficzny w jakim działamy – miasto, powiat, a nawet cały kraj (dla sklepów internetowych bez siedziby). Możemy wybrać kilka lokalizacji np. kilka miast.

W tym kroku podajemy zakres usług naszej firmy. Wybieramy gotowe, najbardziej odpowiadające naszej działalności, opcje z listy Google.

Podajemy aktualne dane kontaktowe do naszej firmy. Gdy zaznaczymy punkt “Nie potrzebuję witryny” a “Utwórz bezpłatnie witrynę…” (Co odradzamy!) – wizytówka stworzy swoją stronę na podstawie danych, jakie tam umieścimy:

  • dane kontaktowe,
  • zdjęcie siedziby firmy, czy pracowników itp.

Dlaczego odradzamy taką bezpłatną witrynę? Ponieważ każda firma prezentująca się się w internecie (ofertę lub produkty) powinna mieć własną witrynę z unikatową (najlepiej własną) nazwą. To dokładnie opisuje Agnieszka w swoim poście.
“Daj się poznać – zaprezentuj swoją firmę w Internecie!”

Dla osób początkujących w biznesie online zalecamy zgodzić się na wysyłanie wskazówek. Pomogą nam one lepiej poznawać Google Moja Firma oraz będą instruowały nas, co jeszcze należy zrobić. Osoby zaawansowane, zaznajomione z tą platformą, zapewne już dawno przewinęły w dół tego posta 🙂

4. Wskazówki jak dobrze wykorzystać narzędzie jakim jest Google Moja Firma, aby stać się bardziej widocznym.

Algorytm Google, po wpisaniu szukanej frazy do wyszukiwarki, wyświetla firmy które:

  • Są zbliżone pod względem lokalizacji użytkownika.
  • Mają odpowiednio skonfigurowaną wizytówkę.
  • Wyświetla je duża ilość osób (im więcej tym lepiej).

Co musimy zrobić, aby nasza wizytówka była odpowiednio skonfigurowana:

  • Podajemy prawdziwe i poprawne dane kontaktowe naszej firmy (e-mail, numer telefonu, witryna internetowa). Dane te sprawdźmy ponownie po wpisaniu. Jeżeli pojawi się w nich błąd lub nasza witryna przestanie przez niego istnieć, to nasza firma straci wiele w oczach potencjalnych klientów.
  • Dodajmy zdjęcia firmy. Dotyczy to firmy jako budynku oraz tworzących ją ludzi. Zdjęcia załogi lub właścicieli wzbudzą zaufanie u naszych przyszłych klientów.
  • Jeżeli posiadamy restaurację, hostel, agroturystykę itp. możemy dodać  “wirtualny spacer po naszych obiektach”.
  • Godziny pracy muszą zgadzać się z faktycznymi godzinami otwarcia firmy. Nie pracujemy w okresie między świątecznym? Dodajmy to w naszej wizytówce. Klient ceni takie informacje.
  •  Wypełniamy informacje “O nas” – czym charakteryzuje się nasz biznes.
  •  Instalujemy aplikacje Chat na swój telefon, aby klienci wyświetlający wizytówkę mógł się z nami skontaktować.
  • Odpowiadamy na wszystkie opinie zostawione na temat Twojej firmy (dziękujemy za pozytywne, odnosimy się do negatywnych).
  • Dodajemy do zakładki “Usługi” wszystkie świadczenia jakie wykonujemy.
  • Pamiętamy o zakładce “produkty”, którą uzupełniamy o naszą ofertę.
  • Budujemy stały kontakt/relację z klientem aktualizując zakładkę “wpisy”. Służy ona do dodawani wydarzeń, nowości, ofert oraz po prostu tego co “u nas słychać”.

Nie masz czasu na prowadzenie wizytówki swojej firmy? Obawiasz się, że zrobisz coś nie tak?
Napisz do nas – zajmiemy się tym!


Skontaktuj się z nami

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *