1. Czym jest google moja firma?
Google moja firma to darmowa wizytówka naszej firmy w internecie. Wizytówka ta przedstawia szereg informacji o naszej firmie w sieci wyszukiwań oraz w mapach google.
2. Dla jakiego rodzaju firm jest taka wizytówka?
Wizytówka w Google my bussines jest przeznaczona dla wszystkich firm. Nie ważne czym dana firma się zajmuję. Jeżeli malujesz paznokcie, posiadasz salon fryzjerski czy masz własny sklep internetowy wizytówka w google moja firma jest dla Ciebie.
3. Jak założyć konto w google moja firma.
Wchodzimy w link: https://business.google.com
Wpisujemy pełną nazwę naszej firmy i przechodzimy dalej
W tym kroku zaznaczamy czy wskażemy na mapie naszą lokalizacje firmy. Dla firm posiadających swoją siedzibę czyli: sklepy, salony kosmetyczne, salony fryzjerskie itd. zaznaczają TAK i w następnym kroku wskazują dokładny adres siedziby swojej firmy oraz sposób weryfikacji podanego adresu. Najłatwiejszym sposobem jest wybranie kartki pocztowej, którą Googe wyśle nam w przeciągu 15 dni, z kodem aktywacyjnym do naszej wizytówki.
Kiedy w tym kroku zaznaczamy NIE? W przypadku, gdy jesteśmy np. agentem ubezpieczeniowym i nie posiadamy swojej siedziby. Kto jeszcze w tym kroku zaznacza NIE :
- mobilne firmy
- firmy działające tylko w internecie
Jeżeli w poprzednim kroku zaznaczyliśmy NIE to teraz wskazujemy okręg w jakim działamy. Dane miasto, powiat a nawet cały kraj dla sklepów internetowych bez siedziby. Możemy wybrać kilka lokalizacji. np. kilka miast.
W tym kroku podajemy czym nasza firma się zajmuję. Wybieramy z tych dostępnych jakie Google my bussines posiada w swoim spisie. Ważne aby wybrać kategorię najlepiej pasującą do tego, czym nasza firma się zajmuję, ponieważ chcemy, aby trafiała do nas konkretna baza klientów.
W tym punkcie podajemy aktualne dane kontaktowe do naszej firmy. Jeżeli zaznaczymy punkt „Nie potrzebuję witryny” a „Utwórz bezpłatnie witrynę…”, co odradzamy, wizytówka stworzy swoją stronę na podstawie danych, jakie tam umieścimy:
- dane kontaktowe
- zdjęcie z siedziby naszej firmy, czy naszych pracowników itd.
Dlaczego odradzamy taką bezpłatną witrynę? Ponieważ każda firma ukazująca się w internecie. Pokazująca swoją ofertę lub produkty powinna mieć swoją witrynę z swoją nazwą. To dokładnie opisuje Agnieszka w swoim poście.
„Daj się poznać – zaprezentuj swoją firmę w Internecie!
Dla osób początkujących swoje działania w internecie polecamy zgodzić się na wysyłanie wskazówek. Dlatego, że pomogą nam one lepiej poznawać Google my bussines oraz będą przypominały nam co jeszcze powinniśmy zrobić. Dla osób zaawansowanych, znających już Googe moja firma pewnie dawno przewinęli w dół tego posta 🙂
4. Wskazówki jak dobrze wykorzystać narzędzie jakim jest Google moja firma abyśmy byli bardziej widoczni.
Algorytm Google po danym zagadnieniu w wyszukiwarce wyświetla firmy które:
- Są zbliżone pod względem lokalizacji użytkownika.
- Wizytówka firmy jest odpowiednio skonfigurowana.
- Od liczby osób odwiedzających wizytówkę naszej firmy. Im więcej osób odwiedza naszą wizytówkę tym lepiej.
Co musimy zrobić aby nasza wizytówka była odpowiednio skonfigurowana:
- Podajemy wszystkie prawdziwe dane kontaktowe naszej firmy. Mail, numer telefonu, witryna internetowa. Dane te sprawdźmy, czy na pewno są prawidłowe, ponieważ jeśli będziemy mieli błąd lub nasza witryna przestanie istnieć, to nasza firma straci wiele w oczach potencjalnych klientów.
- Dodajmy zdjęcia jak wygląda nasza firma, zdjęcia załogi lub właścicieli wzbudzi zaufanie u naszych przyszłych klientów.
- Jeżeli posiadamy restaurację, hostel, agroturystykę itd. Dodajmy wirtualny spacer po naszych obiektach – niech klient zobaczy jak pięknie jest u Ciebie.
- Godziny pracy – muszą zgadzać się z faktycznymi godzinami otwarcia firmy. Nie pracujemy w okresie między świątecznym? dodajmy to w naszej wizytówce. Klient ceni takie informacje.
- Wypełnij informacje „o nas” pokaż czym charakteryzuje się Twoja firma.
- Chat – zainstaluj aplikacje na swój telefon, aby klienci wyświetlający Twoją wizytówkę mogli się z Tobą łatwo kontaktować.
- Odpowiadaj na wszystkie opinie zostawione na temat Twojej firmy.
- W zakładce „usługi” – dodaj wszystkie usługi jakie świadczy Twoja firma.
- W zakładce „produkty” – dodaj produkty jakie sprzedajesz, czy produkujesz.
- Zakładka „wpisy” służy do dodawani wydarzeń, nowości, ofert oraz po prostu co u Ciebie słychać. W ten sposób budujesz stały kontakt z swoją firmą.