strona internetowa

Kreowanie Wizerunku Firmy w Internecie. Dlaczego warto stworzyć firmową stronę internetową.

Jak podaje GUS prawie 90% polaków ma dostęp do internetu, a ponad 80% korzysta z niego regularnie. Biorąc pod uwagę czasy w jakich żyjemy, obecność i kreowanie wizerunku w internecie jest kluczowa sprawą jesli chodzi o sukces w prowadzeniu własnej firmy. Warto zadać sobie pytanie ile razy szukając danego przedmiotu lub usługi sami korzystaliśmy w tym celu z przeglądarki Google oraz ile razy podejmowaliśmy decyzje na podstawie wyglądu strony internetowej czy opinii na różnych forach.

Spis treści:

  1. Kreowanie wizerunku w internecie
  2. Dlaczego warto posiadać firmową stronę internetową
  • Strona internetowa = wizytówka twojej firmy
  • Pokazuje pełną ofertę
  • Usprawnia kontakt z klientem
  • Własna strona podnosi wiarygodność
  • Pomaga poznać Twoich klientów
  1. Jak powinna wyglądać dobra, firmowa strona internetowa
  2. Podsumowanie

Kreowanie wizerunku w internecie

Internet jest świetnym narzędziem w pozyskiwaniu nowych klientów i budowaniu opinii o swojej działalności. Ze względu na właściwie nieograniczone zasięgi, internet pozwala dotrzeć do naszej grupy docelowej stosunkowo niskim kosztem i w przystępny sposób. Jest też pierwszym miejscem gdzie twoi potencjalni klienci będą szukać informacji o twojej firmie i to na tej podstawie zbudują w głowie obraz na temat twojej działalności. Dlatego tak ważne jest, aby kreować swój wizerunek w internecie poprzez różne kanały, takie jak social media i co najważniejsze wizytówkę firmy- własną stronę internetową.

Dlaczego warto posiadać firmowa stronę internetową

Wiele osób wciąż nie dostrzega jak ważny jest internet w działaniach marketingowych i kreowaniu wizerunku swojej marki. Przez internet obecnie załatwia się większość rzeczy, nawet sprawy urzędowe, a ich ilość, z roku na rok,  stale rośnie. Sieć jest najskuteczniejsza platforma jeśli chodzi o łączenie ludzi na całym świecie, więc silna obecność w niej może znacznie wpłynąć na sukces Twojej firmy niezależnie od branży w jakiej działasz.

Strona internetowa = wizytówka twojej firmy

Dobrze zaprogramowana i zoptymalizowana strona będzie pierwszą rzeczą jaka wyświetli się osobom szukającym informacji o twojej firmie w internecie. Dzięki temu możesz wpłynąć na to jak będą postrzegali twoją firmę potencjalni klienci, kreując konkretną narrację za pomocą komunikatów i grafik na Twojej stronie.

Pokazuje pełną ofertę

Dobrze jest mieć platformę gdzie potencjalni klienci będą mogli znaleźć wszystkie informacje o twojej firmie w jednym miejscu. W porównaniu do reklam w telewizji czy prasie, ilość informacji jakie można przekazać poprzez stronę internetową jest nieporównywalnie większa. W zasadzie można umieścić na niej praktycznie wszystko co chcemy przekazać osobom, które ją odwiedzają. 

Usprawnia kontakt z klientem

Posiadając własną stronę internetową możesz lepiej rozplanować kanały jakimi klienci będą się komunikować z Twoja firmą. Możesz podać na niej e-maile i numery telefonów do konkretnych działów w firmie, prowadzić konwersację z klientami na pomocą czatu ta twojej stronie czy zainstalować tam boty, które będą automatycznie odpowiadały na prostsze, ogólne pytania. 

Własna strona podnosi wiarygodność

Profesjonalnie wyglądająca i dobrze zoptymalizowana strona internetowa może pomóc wyróżnić się Twojej firmie na tle konkurencji. Trafiając na dwie firmy oferujące podobna usługę, klient prawdopodobnie odrzuci w pierwszej kolejności tę firmę, która nie posiada własnej strony internetowej. Z markami jest jak z ludźmi – im więcej możemy się o kimś dowiedzieć, tym łatwiej nam będzie mu zaufać.

Pomaga poznać Twoich klientów

Istnieje wiele narzędzi do analizy i badania ruchu na Twojej stronie. Google Analytics pozwala na przykład na analizę pod kątem demograficznym, zainteresowań czy zachowań w sieci. Możemy też dzięki niemu sprawdzić kto, kiedy, jak i skąd trafił na nasza stronę internetową. Takie dane o klientach mogą się bardzo przydać przy późniejszej optymalizacji i planowaniu strategii reklamowej w internecie.

strona internetowa

Jak powinna wyglądać dobra, firmowa strona internetowa 

Kiedy już decydujemy się na stworzenie strony internetowej dla swojej firmy (co, jak już pisałem, jest słuszną decyzją) warto zadbać, aby strona wyglądała profesjonalnie. Oto kilka cech jakimi powinna się charakteryzować dobra, firmowa strona internetowa.

Strona musi być, przede wszystkim przyjazna użytkownikowi. Menu nawigacyjne i stopka zdecydowanie ułatwia poruszanie się po stronie i pozwolą w łatwy sposób znaleźć lub wrócić do konkretnych informacji.

Powinna być przejrzysta. Odpowiednia struktura strony, dobre rozmieszczenie tekstu, spójna kolorystyka i dobrze widoczne kategorie w witrynie sprawią, że będzie ona wyglądała bardziej profesjonalnie i zwiększy komfort jej użytkowania.

Widoczne dane kontaktowe. Dobra strona internetowa powinna mieć widoczne dane do kontaktu z firmą tak, aby klient przeglądający stronę w razie jakichkolwiek pytań czy wątpliwości, mógł bez problemu skontaktować się z firmą. 

Musi być zoptymalizowana pod kątem SEO. Nawet najlepszy wygląd i treść na stronie nie przyniosą efektów, jeśli strona nie będzie odpowiednio często odwiedzana. Dlatego bardzo ważne jest, aby zadbać o odpowiednią ekspozycję serwisu w wynikach wyszukiwania przeglądarki Google.

Powinna posiadać swoja mobilna wersję. Obecnie, praktycznie każdy z nas posiada smartfona lub tableta, co pozwala nam na szukanie informacji o danej firmie i usłudze w dowolnym momencie. W takiej sytuacji nie posiadanie wersji mobilnej swojej strony internetowej, jest zwyczajnie utratą dużej części potencjalnych klientów.

strona internetowa

Podsumowanie

Czy każda firma musi posiadać swoja własna, firmowa stronę internetową? Nie każda musi, ale każda powinna. Kreowanie swojego wizerunku w internecie jest obecnie bardzo ważne i z pewnością będzie jeszcze ważniejsze w przyszłości. Dużą rolę w tym temacie odgrywa właśnie własna, firmowa strona internetowa, dlatego jej posiadanie jest obecnie wręcz koniecznością. Dobrze zaprojektowana i zoptymalizowana witryna może przynieść wiele korzyści, a jej brak potrafi dyskwalifikować firmę w starciu z konkurencją. Warto się zastanowić ile razy sami ocenialiśmy firmie na podstawie tego, jak jej wygląda jej strona internetowa.


Artykuł przygotowany przez Content Specialist z firmy AFTERWEB.PL

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.