Poniżej przedstawiamy kolejne testy z akademii google analytics tym razem przedstawiamy testy wraz z odpowiedziami z kursu google analytics 360. Poniższe odpowiedzi służą do sprawdzania swojej wiedzy i analizy swoich odpowiedzi. Poniższe odpowiedzi nie służą jako przysłowiowa ściąga ponieważ brak odpowiednich umiejętności analitycznych i tak wyjdzie w praniu. Masz problem z którymś pytaniem sprawdź poniższe testy i odpowiedzi. Masz jakieś pytania lub wątpliwości co do poprawnych odpowiedzi napisz w komentarzu. Jeśli CI pomogliśmy napisz w komentarzu jeśli takich osób będzie więcej wrzucimy inne pomoce do kursów i szkoleń z różnych dziedzin marketingu online.
TEST 1
1. Które z poniższych funkcji są dostępne tylko w usługach Analytics 360? (zaznacz trzy odpowiedzi)
Raport zbiorczy
Tabele niestandardowe
Ścieżki niestandardowe
Wymiary i dane niestandardowe
2. Która funkcja jest unikatowa dla usług objętych raportem zbiorczym?
BigQuery Export
Raport Właściwości źródła
Raport Przepływ użytkowników
Raport Statystyki odbiorców
3. Które funkcje należy skonfigurować w widokach nowej usługi o pełnym zakresie? (zaznacz trzy odpowiedzi)
Filtry
Zdarzenia
Wykluczenia parametrów zapytania z adresu URL
Cele
4. Które z poniższych stwierdzeń o ścieżkach niestandardowych są prawdziwe? (zaznacz trzy odpowiedzi)
Ścieżki niestandardowe wykorzystują dane historyczne
Ścieżki niestandardowe mogą się składać z dowolnej liczby etapów
Etapy ścieżek niestandardowych mogą być tworzone na podstawie stron lub zdarzeń
Pojedynczy etap może się składać z wielu reguł
5. Jaki procent użytkowników na poniższej ścieżce niestandardowej opuścił ją między pierwszym a drugim etapem?
94,88%
5,12%
26,78%
69,47%
6. Kiedy w raportach Analytics 360 występuje próbkowanie?
Gdy raport zawiera wymiar o dużej mocy zbioru
Gdy raport standardowy zawiera dane obejmujące okres dłuższy niż sześć miesięcy
Gdy zapytanie doraźne przekracza wartość progową próbkowania sesji
Gdy raport standardowy przekracza wartość progową próbkowania sesji
7. Po czym można poznać, że raport przekroczył limit wierszy?
Raport wyświetla komunikat, że nie został wygenerowany na podstawie wszystkich sesji
W wymiarze podstawowym w raporcie pojawia się wiersz „(inne)”
Wśród opcji eksportu pojawia się pozycja „Niespróbkowane raporty”
W interfejsie nie można wyświetlić więcej niż 5000 wierszy
8. Co należy do najważniejszych zalet tabel niestandardowych w porównaniu z niespróbkowanymi raportami?
Tabele niestandardowe obsługują raporty analizy doraźnej dostępne w interfejsie Google Analytics
Tabele niestandardowe umożliwiają wykorzystanie większej ilości niespróbkowanych danych historycznych
Tabele niestandardowe mają wyższe limity wierszy niż niespróbkowane raporty
Tabele niestandardowe mogą działać codziennie
TEST 2
1. Co to jest BigQuery?
Narzędzie do wizualizacji danych
Hurtownia danych
Dynamiczne narzędzie do optymalizacji
Usługa przenoszenia danych
2. Które z poniższych stwierdzeń opisują zalety korzystania z usługi BigQuery do analizowania danych Analytics 360? (zaznacz trzy odpowiedzi)
Możliwość dostępu do danych na poziomie działania
Możliwość wysyłania zapytań obejmujących niespróbkowane ścieżki użytkowników na stronach
Możliwość szybkiego tworzenia łatwych do udostępniania paneli informacyjnych i wykresów
Możliwość łączenia danych Analytics 360 z informacjami z innych źródeł
3. Jakie cele raportowania można osiągnąć w BigQuery, ale nie w interfejsie Google Analytics? (zaznacz dwie odpowiedzi)
Analizowanie i wizualizowanie wartości źródła/medium w przypadku wszystkich użytkowników witryny
Raportowanie współczynników transakcji e-commerce w przypadku poszczególnych marek Twojej firmy
Raportowanie ilości czasu między zdarzeniami zachodzącymi w wielu sesjach
Raportowanie niespróbkowanych ścieżek do odsłon stron obserwowanych przez użytkowników.
4. Co należy utworzyć przed zintegrowaniem BigQuery z Analytics 360?
Tabelę danych
Dysk Google
BigQuery API
Projekt w usłudze Google Cloud Platform
5. Które z poniższych pól są dostępne w BigQuery, jeśli korzystasz ze schematu BigQuery Export?
Wymiary niestandardowe, strona docelowa, liczba działań, identyfikator klienta
Kliknięcia, wyświetlenia, liczba działań, identyfikator klienta
Niestandardowe grupy kanałów, strona docelowa, czas spędzony na stronie
Wymiary niestandardowe, liczba działań, identyfikator klienta
TEST 3
1. Dlaczego liczba sesji DBM/CPM zarejestrowanych w raporcie Cały ruch > Źródło/Medium różni się od liczby sesji zarejestrowanych w raportach Pozyskiwanie > Google Marketing Platform > Display & Video 360? (zaznacz dwie odpowiedzi)
Raport Cały ruch > Źródło/Medium nie obejmuje sesji po wyświetleniu
Raport Cały ruch > Źródło/Medium korzysta z modelu atrybucji Google Analytics (modelu GA), a w raportach Pozyskiwanie > Google Marketing Platform > Display & Video 360 stosowany jest model atrybucji Campaign Manager (model CM)
Raporty Cały ruch korzystają z zakresu dat ustawionego w Google Analytics, a raporty Pozyskiwanie > Google Marketing Platform > Display & Video 360 rejestrują sesje przez ustawiony okres ważności
Raport Cały ruch > Źródło/Medium może być spróbkowany, a raporty Pozyskiwanie > Google Marketing Platform > Display & Video 360 są zawsze niespróbkowane
2. Co symbolizuje ikona „oka” w krokach kanału Sieć reklamowa w raporcie Konwersje > Ścieżki wielokanałowe > Najważniejsze ścieżki konwersji?
Interakcję po kliknięciu
Wyświetlenie reklamy displayowej
Interakcję opartą na danych
Interakcję z reklamą offline
3. Jakie rodzaje konwersji mogą być rejestrowane w raportach Konwersje > Ścieżki wielokanałowe po integracji z Campaign Manager, Display & Video 360 lub Search Ads 360? (zaznacz trzy odpowiedzi)
Transakcje e-commerce i cele z Google Analytics
Liczniki Floodlight
Sprzedaż Floodlight
Konwersje w Google Ads
4. Jeśli Twoja usługa jest zintegrowana z usługami Display & Video 360 oraz Campaign Manager, i jeśli masz włączone automatyczne tagowanie, jakie będzie źródło/medium sesji pochodzących z Display & Video 360?
dcm-dbm/cpm
dfa-dbm/cpm
dbm/cpm
dfa/cpm
5. Użytkownik widzi jedną z Twoich reklam z Campaign Managera. Następnego dnia wchodzi na Twoją stronę poprzez kampanię e-mailową. Jak jego sesja zostanie odnotowana w raporcie Campaign Manager > Kampanie?
Sesja po kliknięciu
Sesja po wyświetleniu
Sesja po kliknięciu i sesja po wyświetleniu
Ta sesja nie zostanie odnotowana w raporcie Campaign Manager > Kampanie
6. Które z poniższych stwierdzeń opisują przyczyny rozbieżności w Google Analytics między kliknięciami z Campaign Managera a sesjami po kliknięciu z Campaign Managera? (zaznacz trzy odpowiedzi)
Kliknięcia i wyświetlenia są importowane bezpośrednio z Campaign Managera, a sesje są odnotowywane, gdy użytkownik odwiedza stronę poprzez reklamę z kampanii Campaign Managera.
Reklamodawca z Campaign Managera może przyciągać użytkowników do wielu usług internetowych.
Włączona jest opcja „Zezwalaj na zastępowanie automatycznego tagowania (wartości DCLID) tagowaniem ręcznym (wartości UTM), aby umożliwić integrację raportów usług Campaign Manager oraz Display & Video 360”.
Kliknięcia i sesje są inaczej rejestrowane w różnych systemach
TEST 4
1. Z którego raportu skorzystasz, by dowiedzieć się, jaki udział w konwersjach mają interakcje w sieci reklamowej występujące na całej ścieżce do zakupu?
Konwersje wspomagane
Upływ czasu
Długość ścieżki
Zmiany w zachowaniu
2. Gdzie w Google Analytics (po integracji z Campaign Managerem) możesz używać wymiarów Campaign Managera? (zaznacz trzy odpowiedzi)
Segmenty niestandardowe
Wymiary dodatkowe
Raporty niestandardowe
Wymiary niestandardowe
3. Którą grupę danych w raporcie Pozyskanie > Campaign Manager > Kampanie należy wybrać, by zobaczyć porównanie sesji Google Analytics z wyświetleniami i kliknięciami z usługi Campaign Manager?
Wykorzystanie witryny
Kliknięcia
Floodlight
E-commerce
4. Które z poniższych stwierdzeń opisują zalety korzystania z automatycznego tagowania po integracji z usługą Campaign Manager? (zaznacz trzy odpowiedzi)
Dostępność dodatkowych wymiarów reklamowych
Wyeliminowanie ryzyka związanego z błędami ręcznego tagowania
Wyeliminowanie konieczności obsługiwania ręcznych tagów
Zwiększenie częstotliwości aktualizacji danych
5. Ustawienia której funkcji zmienisz w Google Analytics, jeśli wolisz obserwować wartości ręcznych tagów związane z ruchem z Campaign Managera?
Zezwalaj na zastępowanie automatycznego tagowania (wartości DCLID) tagowaniem ręcznym (wartości UTM), aby umożliwić integrację raportów usług Campaign Manager oraz Display & Video 360
Zezwalaj na zastępowanie automatycznego tagowania (wartości GCLID) tagowaniem ręcznym (wartości UTM), aby umożliwić integrację usług Google Ads i Search Ads 360
Włącz integrację raportów usługi Campaign Manager
Wyłącz dane o kosztach w integracji usługi Campaign Manager
TEST 5
1. Załóżmy, że używamy standardowych definicji domyślnej grupy kanałów i automatycznego tagowania DCLID. W którym kanale pojawią się sesje z usługi Display & Video 360?
Płatne wyniki wyszukiwania
Referral
Sieć reklamowa
Direct
2. Gdzie po integracji z Display & Video 360 można znaleźć raporty Display & Video 360 w Analytics 360?
W menu po lewej stronie w sekcji „Dostosowanie”
W menu po lewej stronie w sekcji „Pozyskiwanie” > „Google Marketing Platform”
W obszarze Administracja w sekcji „Łączenie usług”
Po wybraniu „Display & Video 360” w selektorze konta
3. Których z poniższych elementów można używać w pojedynczym raporcie niestandardowym? (zaznacz dwie odpowiedzi)
Wymiarów Strona docelowa i Reklamodawca DV360 (model GA)
Wymiarów Strona docelowa i Reklamodawca DV360 (model CM)
Wymiaru Źródło/Medium i wskaźnika Wyświetlenia DV360
Wymiaru Nazwa kreacji DV360 (model CM) i wskaźnika Śr. czas trwania sesji
4. Jak utworzyć w Google Analytics listy odbiorców na podstawie wymiarów Display & Video 360? (zaznacz dwie odpowiedzi)
Tworząc listę odbiorców na podstawie istniejącego segmentu
Klikając kolejno Administracja > Usługa > Definicje list odbiorców
Tworząc listę odbiorców na podstawie filtra tabeli w raporcie Display & Video 360
Importując do Google Analytics listę odbiorców z Display & Video 360
5. Które z poniższych czynności można wykonać dzięki integracji z Display & Video 360? (zaznacz trzy odpowiedzi)
Utworzyć listę remarketingową zawierającą użytkowników z „widocznymi” wyświetleniami, pochodzących z określonej witryny Display & Video 360.
Utworzyć listę remarketingową zawierającą użytkowników, którzy przybyli z określonej witryny Display & Video 360 i dodali produkty do koszyka.
Utworzyć listę remarketingową „podobnych odbiorców”, aby kierować reklamy na użytkowników z sesjami po kliknięciu, pozyskanych dzięki określonemu zamówieniu reklamowemu Display & Video 360.
Utworzyć listę odbiorców na podstawie etapu ścieżki niestandardowej i udostępnić tę listę za pomocą Display & Video 360 do celów remarketingu.
TEST 6
1. Które z poniższych stwierdzeń opisują zalety integracji raportów Search Ads 360? (zaznacz trzy odpowiedzi)
Możliwość wykorzystania wymiarów Search Ads 360 w segmentach
Dane Search Ads 360 są dostępne w raportach „Ścieżki wielokanałowe” i „Atrybucja”
Dodatkowe raporty o ruchu z bezpłatnych wyników wyszukiwania
Nowy zestaw raportów Search Ads 360 w sekcji Pozyskiwanie > Google Marketing Platform
2. W której domyślnej grupie kanałów funkcja automatycznego tagowania będzie uwzględniać ruch z reklam Search Ads 360?
Sieci społecznościowe
Sieć reklamowa
Płatne wyniki wyszukiwania
Bezpłatne wyniki wyszukiwania
3. Które z poniższych wartości służą do obliczania ROAS? (zaznacz dwie odpowiedzi)
Marże
Wydatki na reklamę
Limity stawek
Przychody
4. Jakich raportów oraz danych Search Ads 360 użyjesz, aby dowiedzieć się, które ogólne słowa kluczowe zwiększają zainteresowanie witryną? (zaznacz dwie odpowiedzi)
Współczynnik odrzuceń w raportach diagramów Search Ads 360
Przychody w raportach kampanii Search Ads 360
% nowych sesji w raportach słów kluczowych Search Ads 360
Współczynnik odrzuceń w raportach słów kluczowych Search Ads 360
5. Którego zestawu raportów użyjesz do wyświetlania szczegółowych wymiarów Google Ads, np. raportów o poszczególnych linkach do podstron, dostosowaniach stawek i wyszukiwanych hasłach?
Raporty Pozyskiwanie > Google Ads
Raporty Pozyskiwanie > Cały ruch
Raporty Pozyskiwanie > Google Marketing Platform > Search Ads 360
Taki poziom szczegółowości jest dostępny tylko w interfejsie użytkownika Google Ads.
TEST 7
1. Załóżmy, że redagujesz stronę poświęconą zachowaniu użytkowników online i jednym z Twoich celów jest zapewnienie maksymalnej ekspozycji reklam w witrynie. Na podstawie poniższej tabeli określ, które dane najlepiej wykorzystać do zmierzenia ekspozycji reklam w raporcie Zachowanie > Wydawca > Strony odsyłające wydawcy?
CTR
Przychody
% widocznych wyświetleń
Wyświetlenia
2. Jako wydawca zauważasz, że duża część wyświetleń z Google Ad Managera jest generowana przez niewielką grupę użytkowników. Przeciętny użytkownik Twojej strony generuje 15 wyświetleń z Ad Managera, ale użytkownicy z tej wartościowej grupy zwykle generują ponad 30 wyświetleń z Ad Managera. Postanawiasz utworzyć grupę odbiorców obejmującą tych użytkowników, a następnie udostępnić ją potencjalnym reklamodawcom w usłudze Ad Manager. Jakich reguł użyjesz, by utworzyć tę grupę odbiorców w Google Analytics?
Uwzględnisz użytkowników z liczbą wyświetleń z Ad Managera większą niż 29
Uwzględnisz użytkowników z liczbą kliknięć z Ad Managera większą niż 29
Uwzględnisz sesje z liczbą odsłon z Ad Managera generujących przychód większą niż 1
Uwzględnisz sesje z liczbą wyświetleń z Ad Managera większą niż 1
Pozostałe kursy z akademii Google Analytics
Google Analytics dla zaawansowanych
Google Analytics Power Users
Introduction to Data Studio
Google Analytics dla poczatkujących
Podstawy Menedżera Tagów