Google Analytics

Pakiet Google Analytics 360 – pierwsze kroki

Poniżej przedstawiamy kolejne testy z akademii google analytics tym razem przedstawiamy testy wraz z odpowiedziami z kursu google analytics 360. Poniższe odpowiedzi służą do sprawdzania swojej wiedzy i analizy swoich odpowiedzi. Poniższe odpowiedzi nie służą jako przysłowiowa ściąga ponieważ brak odpowiednich umiejętności analitycznych i tak wyjdzie w praniu. Masz problem z którymś pytaniem sprawdź poniższe testy i odpowiedzi. Masz jakieś pytania lub wątpliwości co do poprawnych odpowiedzi napisz w komentarzu. Jeśli CI pomogliśmy napisz w komentarzu jeśli takich osób będzie więcej wrzucimy inne pomoce do kursów i szkoleń z różnych dziedzin marketingu online. 

TEST 1

 

  • 1. Które z poniższych funkcji są dostępne tylko w usługach Analytics 360? (zaznacz trzy odpowiedzi)

    •  Raport zbiorczy

    •  Tabele niestandardowe

    •  Ścieżki niestandardowe

    •  Wymiary i dane niestandardowe

  • 2. Która funkcja jest unikatowa dla usług objętych raportem zbiorczym?

    •  BigQuery Export

    •  Raport Właściwości źródła

    •  Raport Przepływ użytkowników

    •  Raport Statystyki odbiorców

  • 3. Które funkcje należy skonfigurować w widokach nowej usługi o pełnym zakresie? (zaznacz trzy odpowiedzi)

    •  Filtry

    •  Zdarzenia

    •  Wykluczenia parametrów zapytania z adresu URL

    •  Cele

  • 4. Które z poniższych stwierdzeń o ścieżkach niestandardowych są prawdziwe? (zaznacz trzy odpowiedzi)

    •  Ścieżki niestandardowe wykorzystują dane historyczne

    •  Ścieżki niestandardowe mogą się składać z dowolnej liczby etapów

    •  Etapy ścieżek niestandardowych mogą być tworzone na podstawie stron lub zdarzeń

    •  Pojedynczy etap może się składać z wielu reguł

  • 5. Jaki procent użytkowników na poniższej ścieżce niestandardowej opuścił ją między pierwszym a drugim etapem?

  •  94,88%

  •  5,12%

  •  26,78%

  •  69,47%

  • 6. Kiedy w raportach Analytics 360 występuje próbkowanie?

    •  Gdy raport zawiera wymiar o dużej mocy zbioru

    •  Gdy raport standardowy zawiera dane obejmujące okres dłuższy niż sześć miesięcy

    •  Gdy zapytanie doraźne przekracza wartość progową próbkowania sesji

    •  Gdy raport standardowy przekracza wartość progową próbkowania sesji

  • 7. Po czym można poznać, że raport przekroczył limit wierszy?

    •  Raport wyświetla komunikat, że nie został wygenerowany na podstawie wszystkich sesji

    •  W wymiarze podstawowym w raporcie pojawia się wiersz „(inne)”

    •  Wśród opcji eksportu pojawia się pozycja „Niespróbkowane raporty”

    •  W interfejsie nie można wyświetlić więcej niż 5000 wierszy

  • 8. Co należy do najważniejszych zalet tabel niestandardowych w porównaniu z niespróbkowanymi raportami?

    •  Tabele niestandardowe obsługują raporty analizy doraźnej dostępne w interfejsie Google Analytics

    •  Tabele niestandardowe umożliwiają wykorzystanie większej ilości niespróbkowanych danych historycznych

    •  Tabele niestandardowe mają wyższe limity wierszy niż niespróbkowane raporty

    •  Tabele niestandardowe mogą działać codziennie

TEST 2

 

  • 1. Co to jest BigQuery?

    •  Narzędzie do wizualizacji danych

    •  Hurtownia danych

    •  Dynamiczne narzędzie do optymalizacji

    •  Usługa przenoszenia danych

  • 2. Które z poniższych stwierdzeń opisują zalety korzystania z usługi BigQuery do analizowania danych Analytics 360? (zaznacz trzy odpowiedzi)

    •  Możliwość dostępu do danych na poziomie działania

    •  Możliwość wysyłania zapytań obejmujących niespróbkowane ścieżki użytkowników na stronach

    •  Możliwość szybkiego tworzenia łatwych do udostępniania paneli informacyjnych i wykresów

    •  Możliwość łączenia danych Analytics 360 z informacjami z innych źródeł

  • 3. Jakie cele raportowania można osiągnąć w BigQuery, ale nie w interfejsie Google Analytics? (zaznacz dwie odpowiedzi)

    •  Analizowanie i wizualizowanie wartości źródła/medium w przypadku wszystkich użytkowników witryny

    •  Raportowanie współczynników transakcji e-commerce w przypadku poszczególnych marek Twojej firmy

    •  Raportowanie ilości czasu między zdarzeniami zachodzącymi w wielu sesjach

    •  Raportowanie niespróbkowanych ścieżek do odsłon stron obserwowanych przez użytkowników.

  • 4. Co należy utworzyć przed zintegrowaniem BigQuery z Analytics 360?

    •  Tabelę danych

    •  Dysk Google

    •  BigQuery API

    •  Projekt w usłudze Google Cloud Platform

  • 5. Które z poniższych pól są dostępne w BigQuery, jeśli korzystasz ze schematu BigQuery Export?

    •  Wymiary niestandardowe, strona docelowa, liczba działań, identyfikator klienta

    •  Kliknięcia, wyświetlenia, liczba działań, identyfikator klienta

    •  Niestandardowe grupy kanałów, strona docelowa, czas spędzony na stronie

    •  Wymiary niestandardowe, liczba działań, identyfikator klienta

TEST 3

 

  • 1. Dlaczego liczba sesji DBM/CPM zarejestrowanych w raporcie Cały ruch > Źródło/Medium różni się od liczby sesji zarejestrowanych w raportach Pozyskiwanie > Google Marketing Platform > Display & Video 360? (zaznacz dwie odpowiedzi)

    •  Raport Cały ruch > Źródło/Medium nie obejmuje sesji po wyświetleniu

    •  Raport Cały ruch > Źródło/Medium korzysta z modelu atrybucji Google Analytics (modelu GA), a w raportach Pozyskiwanie > Google Marketing Platform > Display & Video 360 stosowany jest model atrybucji Campaign Manager (model CM)

    •  Raporty Cały ruch korzystają z zakresu dat ustawionego w Google Analytics, a raporty Pozyskiwanie > Google Marketing Platform > Display & Video 360 rejestrują sesje przez ustawiony okres ważności

    •  Raport Cały ruch > Źródło/Medium może być spróbkowany, a raporty Pozyskiwanie > Google Marketing Platform > Display & Video 360 są zawsze niespróbkowane

  • 2. Co symbolizuje ikona „oka” w krokach kanału Sieć reklamowa w raporcie Konwersje > Ścieżki wielokanałowe > Najważniejsze ścieżki konwersji?

    •  

    •  

    •  Interakcję po kliknięciu

    •  Wyświetlenie reklamy displayowej

    •  Interakcję opartą na danych

    •  Interakcję z reklamą offline

  • 3. Jakie rodzaje konwersji mogą być rejestrowane w raportach Konwersje > Ścieżki wielokanałowe po integracji z Campaign Manager, Display & Video 360 lub Search Ads 360? (zaznacz trzy odpowiedzi)

    •  Transakcje e-commerce i cele z Google Analytics

    •  Liczniki Floodlight

    •  Sprzedaż Floodlight

    •  Konwersje w Google Ads

  • 4. Jeśli Twoja usługa jest zintegrowana z usługami Display & Video 360 oraz Campaign Manager, i jeśli masz włączone automatyczne tagowanie, jakie będzie źródło/medium sesji pochodzących z Display & Video 360?

    •  dcm-dbm/cpm

    •  dfa-dbm/cpm

    •  dbm/cpm

    •  dfa/cpm

  • 5. Użytkownik widzi jedną z Twoich reklam z Campaign Managera. Następnego dnia wchodzi na Twoją stronę poprzez kampanię e-mailową. Jak jego sesja zostanie odnotowana w raporcie Campaign Manager > Kampanie?

    •  Sesja po kliknięciu

    •  Sesja po wyświetleniu

    •  Sesja po kliknięciu i sesja po wyświetleniu

    •  Ta sesja nie zostanie odnotowana w raporcie Campaign Manager > Kampanie

  • 6. Które z poniższych stwierdzeń opisują przyczyny rozbieżności w Google Analytics między kliknięciami z Campaign Managera a sesjami po kliknięciu z Campaign Managera? (zaznacz trzy odpowiedzi)

    •  Kliknięcia i wyświetlenia są importowane bezpośrednio z Campaign Managera, a sesje są odnotowywane, gdy użytkownik odwiedza stronę poprzez reklamę z kampanii Campaign Managera.

    •  Reklamodawca z Campaign Managera może przyciągać użytkowników do wielu usług internetowych.

    •  Włączona jest opcja „Zezwalaj na zastępowanie automatycznego tagowania (wartości DCLID) tagowaniem ręcznym (wartości UTM), aby umożliwić integrację raportów usług Campaign Manager oraz Display & Video 360”.

    •  Kliknięcia i sesje są inaczej rejestrowane w różnych systemach

TEST 4

  • 1. Z którego raportu skorzystasz, by dowiedzieć się, jaki udział w konwersjach mają interakcje w sieci reklamowej występujące na całej ścieżce do zakupu?

    •  Konwersje wspomagane

    •  Upływ czasu

    •  Długość ścieżki

    •  Zmiany w zachowaniu

  • 2. Gdzie w Google Analytics (po integracji z Campaign Managerem) możesz używać wymiarów Campaign Managera? (zaznacz trzy odpowiedzi)

    •  Segmenty niestandardowe

    •  Wymiary dodatkowe

    •  Raporty niestandardowe

    •  Wymiary niestandardowe

  • 3. Którą grupę danych w raporcie Pozyskanie > Campaign Manager > Kampanie należy wybrać, by zobaczyć porównanie sesji Google Analytics z wyświetleniami i kliknięciami z usługi Campaign Manager?

    •  Wykorzystanie witryny

    •  Kliknięcia

    •  Floodlight

    •  E-commerce

  • 4. Które z poniższych stwierdzeń opisują zalety korzystania z automatycznego tagowania po integracji z usługą Campaign Manager? (zaznacz trzy odpowiedzi)

    •  Dostępność dodatkowych wymiarów reklamowych

    •  Wyeliminowanie ryzyka związanego z błędami ręcznego tagowania

    •  Wyeliminowanie konieczności obsługiwania ręcznych tagów

    •  Zwiększenie częstotliwości aktualizacji danych

  • 5. Ustawienia której funkcji zmienisz w Google Analytics, jeśli wolisz obserwować wartości ręcznych tagów związane z ruchem z Campaign Managera?

    •  Zezwalaj na zastępowanie automatycznego tagowania (wartości DCLID) tagowaniem ręcznym (wartości UTM), aby umożliwić integrację raportów usług Campaign Manager oraz Display & Video 360

    •  Zezwalaj na zastępowanie automatycznego tagowania (wartości GCLID) tagowaniem ręcznym (wartości UTM), aby umożliwić integrację usług Google Ads i Search Ads 360

    •  Włącz integrację raportów usługi Campaign Manager

    •  Wyłącz dane o kosztach w integracji usługi Campaign Manager

TEST 5

  • 1. Załóżmy, że używamy standardowych definicji domyślnej grupy kanałów i automatycznego tagowania DCLID. W którym kanale pojawią się sesje z usługi Display & Video 360?

    •  Płatne wyniki wyszukiwania

    •  Referral

    •  Sieć reklamowa

    •  Direct

  • 2. Gdzie po integracji z Display & Video 360 można znaleźć raporty Display & Video 360 w Analytics 360?

    •  W menu po lewej stronie w sekcji „Dostosowanie”

    •  W menu po lewej stronie w sekcji „Pozyskiwanie” > „Google Marketing Platform”

    •  W obszarze Administracja w sekcji „Łączenie usług”

    •  Po wybraniu „Display & Video 360” w selektorze konta

  • 3. Których z poniższych elementów można używać w pojedynczym raporcie niestandardowym? (zaznacz dwie odpowiedzi)

    •  Wymiarów Strona docelowa i Reklamodawca DV360 (model GA)

    •  Wymiarów Strona docelowa i Reklamodawca DV360 (model CM)

    •  Wymiaru Źródło/Medium i wskaźnika Wyświetlenia DV360

    •  Wymiaru Nazwa kreacji DV360 (model CM) i wskaźnika Śr. czas trwania sesji

  • 4. Jak utworzyć w Google Analytics listy odbiorców na podstawie wymiarów Display & Video 360? (zaznacz dwie odpowiedzi)

    •  Tworząc listę odbiorców na podstawie istniejącego segmentu

    •  Klikając kolejno Administracja > Usługa > Definicje list odbiorców

    •  Tworząc listę odbiorców na podstawie filtra tabeli w raporcie Display & Video 360

    •  Importując do Google Analytics listę odbiorców z Display & Video 360

  • 5. Które z poniższych czynności można wykonać dzięki integracji z Display & Video 360? (zaznacz trzy odpowiedzi)

    •  Utworzyć listę remarketingową zawierającą użytkowników z „widocznymi” wyświetleniami, pochodzących z określonej witryny Display & Video 360.

    •  Utworzyć listę remarketingową zawierającą użytkowników, którzy przybyli z określonej witryny Display & Video 360 i dodali produkty do koszyka.

    •  Utworzyć listę remarketingową „podobnych odbiorców”, aby kierować reklamy na użytkowników z sesjami po kliknięciu, pozyskanych dzięki określonemu zamówieniu reklamowemu Display & Video 360.

    •  Utworzyć listę odbiorców na podstawie etapu ścieżki niestandardowej i udostępnić tę listę za pomocą Display & Video 360 do celów remarketingu.

TEST 6

 

  • 1. Które z poniższych stwierdzeń opisują zalety integracji raportów Search Ads 360? (zaznacz trzy odpowiedzi)

    •  Możliwość wykorzystania wymiarów Search Ads 360 w segmentach

    •  Dane Search Ads 360 są dostępne w raportach „Ścieżki wielokanałowe” i „Atrybucja”

    •  Dodatkowe raporty o ruchu z bezpłatnych wyników wyszukiwania

    •  Nowy zestaw raportów Search Ads 360 w sekcji Pozyskiwanie > Google Marketing Platform

  • 2. W której domyślnej grupie kanałów funkcja automatycznego tagowania będzie uwzględniać ruch z reklam Search Ads 360?

    •  Sieci społecznościowe

    •  Sieć reklamowa

    •  Płatne wyniki wyszukiwania

    •  Bezpłatne wyniki wyszukiwania

  • 3. Które z poniższych wartości służą do obliczania ROAS? (zaznacz dwie odpowiedzi)

    •  Marże

    •  Wydatki na reklamę

    •  Limity stawek

    •  Przychody

  • 4. Jakich raportów oraz danych Search Ads 360 użyjesz, aby dowiedzieć się, które ogólne słowa kluczowe zwiększają zainteresowanie witryną? (zaznacz dwie odpowiedzi)

    •  Współczynnik odrzuceń w raportach diagramów Search Ads 360

    •  Przychody w raportach kampanii Search Ads 360

    •  % nowych sesji w raportach słów kluczowych Search Ads 360

    •  Współczynnik odrzuceń w raportach słów kluczowych Search Ads 360

  • 5. Którego zestawu raportów użyjesz do wyświetlania szczegółowych wymiarów Google Ads, np. raportów o poszczególnych linkach do podstron, dostosowaniach stawek i wyszukiwanych hasłach?

    •  Raporty Pozyskiwanie > Google Ads

    •  Raporty Pozyskiwanie > Cały ruch

    •  Raporty Pozyskiwanie > Google Marketing Platform > Search Ads 360

    •  Taki poziom szczegółowości jest dostępny tylko w interfejsie użytkownika Google Ads.

TEST 7

 

1. Załóżmy, że redagujesz stronę poświęconą zachowaniu użytkowników online i jednym z Twoich celów jest zapewnienie maksymalnej ekspozycji reklam w witrynie. Na podstawie poniższej tabeli określ, które dane najlepiej wykorzystać do zmierzenia ekspozycji reklam w raporcie Zachowanie > Wydawca > Strony odsyłające wydawcy?

 

 

 

CTR

Przychody

% widocznych wyświetleń

Wyświetlenia

2. Jako wydawca zauważasz, że duża część wyświetleń z Google Ad Managera jest generowana przez niewielką grupę użytkowników. Przeciętny użytkownik Twojej strony generuje 15 wyświetleń z Ad Managera, ale użytkownicy z tej wartościowej grupy zwykle generują ponad 30 wyświetleń z Ad Managera. Postanawiasz utworzyć grupę odbiorców obejmującą tych użytkowników, a następnie udostępnić ją potencjalnym reklamodawcom w usłudze Ad Manager. Jakich reguł użyjesz, by utworzyć tę grupę odbiorców w Google Analytics?

 

Uwzględnisz użytkowników z liczbą wyświetleń z Ad Managera większą niż 29

Uwzględnisz użytkowników z liczbą kliknięć z Ad Managera większą niż 29

Uwzględnisz sesje z liczbą odsłon z Ad Managera generujących przychód większą niż 1

Uwzględnisz sesje z liczbą wyświetleń z Ad Managera większą niż 1

 

Pozostałe kursy z akademii Google Analytics


Google Analytics dla zaawansowanych


Google Analytics Power Users


Introduction to Data Studio


Google Analytics dla poczatkujących


Podstawy Menedżera Tagów

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top