Poniżej przedstawiamy testy z akademii google analitycs – Google Analitycs dla początkujących. Test w raz z zaznaczonymi odpowiedziami ma na celu pomoc w nauce i zrozumieniu zagadnień. Odpowiedzi nie powinny służyć jako ściąga ponieważ życie szybko zweryfikuje nasze umiejętności.
TEST 1
- 1. Z jakich systemów Google Analytics może raportować dane, korzystając z kodu śledzenia?
- Z platform e-commerce
- Z aplikacji mobilnych
- Z internetowych systemów obsługi punktów sprzedaży
- Z systemów niepołączonych z internetem
- 2. Jakie kroki musisz wykonać, by zbierać dane w Google Analytics?
- Zainstalować oprogramowanie Google Analytics na komputery
- Utworzyć konto Analytics
- Dodać kod śledzenia Analytics do każdej strony internetowej
- Pobrać aplikację Analytics
- 3. Które z poniższych rodzajów danych może zbierać kod śledzenia Analytics?
- Język przeglądarki
- Typ przeglądarki
- Ulubiona witryna użytkownika
- Urządzenie i system operacyjny
- 4. Kiedy Google Analytics domyślnie kończy sesję?
- Po 30 minutach niezależnie od aktywności użytkownika w witrynie
- Gdy użytkownik otworzy kolejne okno w przeglądarce
- Kiedy użytkownik jest nieaktywny w witrynie przez co najmniej 30 minut lub zamknie okno przeglądarki
- Codziennie w południe
- 5. Gdy Google Analytics zapisze przetworzone dane w bazie danych, nie można ich już zmienić.
- Prawda
- Fałsz
- 6. Który schemat najlepiej odzwierciedla hierarchiczną strukturę konta Google Analytics od najwyższego do najniższego poziomu.
- Widok > Konto > Usługa
- Usługa > Konto > Widok
- Konto > Widok > Usługa
- Konto > Usługa > Widok
- 7. Jeśli użytkownik ma uprawnienia do edycji na poziomie konta, na jakich jeszcze poziomach automatycznie zyskuje uprawnienia do edycji?
- Użytkownika
- Usługi
- Widoku danych
- Produktu
- 8. Jakie kroki należy wykonać, by znaleźć kod śledzenia Analytics?
- Administracja > Kod śledzenia > Informacje o śledzeniu
- Administracja > Informacje o śledzeniu > Kod śledzenia
- Raporty > Odbiorcy > Kod śledzenia
- Raporty Odbiorcy > Ustawienia > Kod śledzenia
- 9. Co należy dodać do kodu HTML strony internetowej, by korzystać z Analytics do gromadzenia danych z witryny?
- Parametry kampanii Google
- Warunki korzystania z usługi Google Analytics
- Kod śledzenia usługi Google Analytics
- Przycisk uprawnień
- 10. Gdzie należy umieścić kod śledzenia Google Analytics w źródle HTML na stronie, by zbierać dane?
- Bezpośrednio po tagu otwierającym <head> witryny
- Bezpośrednio przed tagiem zamykającym </head> witryny
- Bezpośrednio po tagu otwierającym <body> witryny
- Bezpośrednio przed tagiem zamykającym </body> witryny
- 11. Jakie dane będą wyświetlane w nowo utworzonym widoku danych?
- Dane zebrane przed utworzeniem widoku danych
- Dane zebrane po utworzeniu widoku danych
- Dane zebrane przed utworzeniem i po utworzeniu widoku danych
- Żadne dane
- 12. Przez ile dni po usunięciu widoku danych administratorzy konta mogą go przywrócić?
- 35
- 65
- 95
- 125
- 13. Jakie są opcje filtrowania danych w Google Analytics?
- Wykluczanie danych z widoku
- Uwzględnianie danych w widoku
- Zmiana tego, jak dane wyświetlają się w raportach
- Wszystkie z powyższych możliwości
- 14. Dlaczego podczas używania filtrów w Google Analytics ważne jest zachowanie jednego niefiltrowanego widoku?
- Aby zachować dostęp do oryginalnych danych
- Aby móc konfigurować cele
- Aby móc stosować filtr do wielu widoków
- Nie ma żadnego powodu, by zachowywać niefiltrowany widok
- 15. W jakiej kolejności Google Analytics filtruje dane?
- W kolejności alfabetycznej według nazwy filtra
- W kolejności edytowania filtrów – od najnowszych
- W kolejności stosowania filtrów
- W losowej kolejności
- 16. Na jakie dane wpływa zastosowanie filtra w widoku danych?
- Dane zebrane przed utworzeniem filtra
- Dane zebrane po utworzeniu filtra
- Wszystkie dane dostępne w widoku
- Żadne dane z dostępnych w widoku
TEST 2
- 1. Jakiej funkcji użyjesz do porównania dwóch zakresów dat w raporcie?
- Widoków Godzina, Dzień, Tydzień, Miesiąc na osi czasu
- Raportów Na żywo
- Porównania zakresu dat
- Wyboru konta
- 2. Co mierzą dane „Użytkownicy”?
- Całkowita liczba odwiedzin w Twojej witrynie
- Liczbę użytkowników z co najmniej jedną sesją w Twojej witrynie w danym zakresie dat
- Użytkownicy, którzy trafili na stronę główną Twojej witryny
- Liczbę użytkowników, którzy zasubskrybowali newsletter w Twojej witrynie
- 3. Co to jest „współczynnik odrzuceń” w Google Analytics?
- Liczba określająca, ile razy unikalni użytkownicy powrócili do Twojej witryny w danym przedziale czasu
- Odsetek sesji, podczas których użytkownik opuścił witrynę ze strony głównej
- Odsetek wszystkich wyjść z witryny
- Odsetek wizyt, podczas których użytkownik wszedł na stronę w Twojej witrynie i opuścił ją bez żadnych interakcji
- 4. Co to jest „wymiar” w Google Analytics?
- Łączna kwota przychodów firmy w danym zakresie dat.
- Atrybut zbioru danych umożliwiający jego uporządkowanie w celu dokładniejszej analizy.
- Porównanie danych w dwóch zakresach dat.
- Raport zawierający informacje o odbiorcach.
- 5. Co to są „dane” w Google Analytics?
- Wymiar, który umożliwia analizę wyników witryny.
- Daty w zakresie dat.
- Segment danych wyodrębniony w raporcie na potrzeby porównania.
- Liczby w zbiorze danych, często łączone z wymiarami.
- 6. Co to jest „wymiar dodatkowy” w Google Analytics?
- Dodatkowy widżet, który możesz dodać do panelu informacyjnego, aby dokładniej analizować dane.
- Dodatkowe dane, które możesz dodać do raportu, aby przeprowadzić bardziej szczegółową analizę.
- Dodatkowy wymiar, który możesz dodać do raportu, aby przeprowadzić bardziej szczegółową analizę.
- Wizualizacja, która umożliwia poznawanie wpływu danych.
- 7. Która wizualizacja Google Analytics porównuje dane w raportach ze średnimi wartościami z witryny?
- Tabela przestawna
- Porównanie
- Skuteczność
- Zestawienie procentowe
- 8. Jak zwiększyć ilość danych w raporcie Google Analytics utworzonym na podstawie próbkowanych danych?
- Zastosować dodatkowe filtry
- Usunąć wymiar dodatkowy
- W menu próbkowania wybrać „Krótszy czas reakcji”
- W menu próbkowania wybrać „Większa precyzja”
- 9. Co udostępnisz, wybierając w panelu informacyjnym opcję „Udostępnij link do szablonu”?
- Tylko panel informacyjny
- Tylko dane
- Panel informacyjny i dane
- Ani panel informacyjny, ani dane
- 10. Kiedy udostępniasz panel innym użytkownikom, mogą oni dowolnie zmieniać jego konfigurację.
- Prawda
- Fałsz
TEST 3
- 1. Jakie ustawienie należy włączyć, by wyświetlić dane w raportach Dane demograficzne i Zainteresowania?
- Grupowanie treści
- Funkcje reklamowe
- Uprawnienia użytkownika do tego widoku
- Nakładka Analytics na stronę
- 2. Który raport pozwala najlepiej zidentyfikować potencjalne problemy w przeglądarce związane z ruchem w witrynie?
- Raport Aktywni użytkownicy
- Raport Nowi a powracający
- Raport Przeglądarka i system
- Raport Źródło/medium
- 3. Który raport pokazuje, z jakich urządzeń mobilnych korzystają użytkownicy wyświetlający witrynę?
- W raporcie Strony wyjścia w sekcji „Zawartość witryny”
- W raporcie Strony docelowe w sekcji „Zawartość witryny”
- W raporcie Zaangażowanie w sekcji „Zachowanie”
- Raport Urządzenia w sekcji „Ruch mobilny”
- 4. Które wymiary Źródła wizyt są automatycznie rejestrowane przez Google Analytics w przypadku każdego użytkownika odwiedzającego Twoją witrynę?
- Źródło, słowo kluczowe, nazwa kampanii
- Źródło, medium, słowo kluczowe
- Źródło, medium, nazwa kampanii
- Medium, słowo kluczowe, nazwa kampanii
- 5. Jakie „źródła” są dostępne w Google Analytics?
- googlemerchandisestore.com
- (direct)
- 6. Jakie „media” są dostępne w Google Analytics?
- organic
- cpc
- mail.google.com
- referral
- 7. Jakie „kanały” są dostępne w domyślnym raporcie Kanały?
- Bezpłatne wyniki wyszukiwania
- Urządzenie
- Display
- Direct
- 8. Który raport pokazuje skuteczność poszczególnych sekcji witryny?
- Lokalizacja
- Analiza treści
- Częstotliwość i czas od poprzedniej wizyty
- Najczęstsze zdarzenia
- 9. Jaki raport zawiera listę stron witryny, które użytkownicy odwiedzili jako pierwsze?
- Zdarzenia > Strony
- Wszystkie strony
- Strony wyjścia
- Strony docelowe
- 10. Którego raportu należy użyć, by sprawdzić, czy użytkownicy wychodzą z ważnych stron Twojej witryny?
- Raport Strony docelowe
- Raport Wszystkie strony
- Raport Strony wyjścia
- Raport Strony w sekcji Zdarzenia
TEST 4
- 1. Jakie trzy tagi kampanii są wymagane przez Google Analytics do dokładnego śledzenia kampanii?
- Medium, źródło i treść
- Medium, źródło i kampania
- Kampania, treść i termin
- Źródło, treść i termin
- 2. Które tagi są standardowymi parametrami kampanii Google Analytics?
- utm_adgroup
- utm_source
- utm_medium
- utm_content
- 3. Jakie narzędzie pozwala szybko wygenerować tagi kampanii?
- Measurement Protocol
- Kreator segmentów
- Kreator adresów URL
- Selektor celów
- 4. Jakie formaty można wykorzystać, by dodać do adresu URL niestandardowy parametr kampanii?
- www.googlemerchandisestore.com/?utm campaign = fallsale
- www.googlemerchandisestore.com/?utm_campaign=fallsale
- www.googlemerchandisestore.com/?utm_campaign=fall_sale
- www.googlemerchandisestore.com/?utm_campaign = fall sale
- 5. Które z tych celów są celami w Google Analytics?
- Dokonanie zakupu
- Subskrypcja newslettera
- Przeprowadzenie skutecznego wyszukiwania w Google
- Przesłanie formularza zawierającego informacje kontaktowe
- 6. Co jest wymagane do utworzenia celu w Google Analytics?
- Nazwa celu
- Typ celu
- Identyfikator celu
- Wizualizacja ścieżek do celu
- 7. Jeśli sklep Google Merchandise Store ustawi cel adresu URL „/thankyou” oraz typ dopasowania „Zaczyna się od”, które z poniższych stron w witrynie www.googlemerchandisestore.com będą zliczane jako cele?
- /thankyou.html
- /thankyou.php
- /thankyou/receipt.php
- Wszystkie z powyższych możliwości
- 8. W których usługach mogą reklamować się użytkownicy Google Ads?
- Wyszukiwarka Google
- Sieć reklamowa Google
- Campaign Manager
- Google AdSense
- 9. Włączenie automatycznego tagowania:
- Dodaje tagi Analytics do adresów URL kampanii
- Dodaje tagi Google Ads do adresów URL kampanii
- Dodaje hiperlinki kampanii do stron witryny
- Dodaje kod śledzenia Analytics do stron witryny
- 10. W jakim raporcie Google Ads w Google Analytics widać, które dostosowania stawek pozwoliły uzyskać większą liczbę konwersji?
- Kampanie
- Słowa kluczowe
- Dostosowania stawek
- Docelowe adresy URL