Poniżej przedstawiamy testy z akademii google analitycs – Google Analitycs dla początkujących. Test w raz z zaznaczonymi odpowiedziami ma na celu pomoc w nauce i zrozumieniu zagadnień. Odpowiedzi nie powinny służyć jako ściąga ponieważ życie szybko zweryfikuje nasze umiejętności.
TEST 1
- 1. Z jakich systemów Google Analytics może raportować dane, korzystając z kodu śledzenia?
- Z platform e-commerce
 - Z aplikacji mobilnych
 - Z internetowych systemów obsługi punktów sprzedaży
 - Z systemów niepołączonych z internetem
 
 - 2. Jakie kroki musisz wykonać, by zbierać dane w Google Analytics?
- Zainstalować oprogramowanie Google Analytics na komputery
 - Utworzyć konto Analytics
 - Dodać kod śledzenia Analytics do każdej strony internetowej
 - Pobrać aplikację Analytics
 
 - 3. Które z poniższych rodzajów danych może zbierać kod śledzenia Analytics?
- Język przeglądarki
 - Typ przeglądarki
 - Ulubiona witryna użytkownika
 - Urządzenie i system operacyjny
 
 - 4. Kiedy Google Analytics domyślnie kończy sesję?
- Po 30 minutach niezależnie od aktywności użytkownika w witrynie
 - Gdy użytkownik otworzy kolejne okno w przeglądarce
 - Kiedy użytkownik jest nieaktywny w witrynie przez co najmniej 30 minut lub zamknie okno przeglądarki
 - Codziennie w południe
 
 - 5. Gdy Google Analytics zapisze przetworzone dane w bazie danych, nie można ich już zmienić.
- Prawda
 - Fałsz
 
 - 6. Który schemat najlepiej odzwierciedla hierarchiczną strukturę konta Google Analytics od najwyższego do najniższego poziomu.
- Widok > Konto > Usługa
 - Usługa > Konto > Widok
 - Konto > Widok > Usługa
 - Konto > Usługa > Widok
 
 - 7. Jeśli użytkownik ma uprawnienia do edycji na poziomie konta, na jakich jeszcze poziomach automatycznie zyskuje uprawnienia do edycji?
- Użytkownika
 - Usługi
 - Widoku danych
 - Produktu
 
 - 8. Jakie kroki należy wykonać, by znaleźć kod śledzenia Analytics?
- Administracja > Kod śledzenia > Informacje o śledzeniu
 - Administracja > Informacje o śledzeniu > Kod śledzenia
 - Raporty > Odbiorcy > Kod śledzenia
 - Raporty Odbiorcy > Ustawienia > Kod śledzenia
 
 - 9. Co należy dodać do kodu HTML strony internetowej, by korzystać z Analytics do gromadzenia danych z witryny?
- Parametry kampanii Google
 - Warunki korzystania z usługi Google Analytics
 - Kod śledzenia usługi Google Analytics
 - Przycisk uprawnień
 
 - 10. Gdzie należy umieścić kod śledzenia Google Analytics w źródle HTML na stronie, by zbierać dane?
- Bezpośrednio po tagu otwierającym <head> witryny
 - Bezpośrednio przed tagiem zamykającym </head> witryny
 - Bezpośrednio po tagu otwierającym <body> witryny
 - Bezpośrednio przed tagiem zamykającym </body> witryny
 
 - 11. Jakie dane będą wyświetlane w nowo utworzonym widoku danych?
- Dane zebrane przed utworzeniem widoku danych
 - Dane zebrane po utworzeniu widoku danych
 - Dane zebrane przed utworzeniem i po utworzeniu widoku danych
 - Żadne dane
 
 - 12. Przez ile dni po usunięciu widoku danych administratorzy konta mogą go przywrócić?
- 35
 - 65
 - 95
 - 125
 
 - 13. Jakie są opcje filtrowania danych w Google Analytics?
- Wykluczanie danych z widoku
 - Uwzględnianie danych w widoku
 - Zmiana tego, jak dane wyświetlają się w raportach
 - Wszystkie z powyższych możliwości
 
 - 14. Dlaczego podczas używania filtrów w Google Analytics ważne jest zachowanie jednego niefiltrowanego widoku?
- Aby zachować dostęp do oryginalnych danych
 - Aby móc konfigurować cele
 - Aby móc stosować filtr do wielu widoków
 - Nie ma żadnego powodu, by zachowywać niefiltrowany widok
 
 - 15. W jakiej kolejności Google Analytics filtruje dane?
- W kolejności alfabetycznej według nazwy filtra
 - W kolejności edytowania filtrów – od najnowszych
 - W kolejności stosowania filtrów
 - W losowej kolejności
 
 - 16. Na jakie dane wpływa zastosowanie filtra w widoku danych?
- Dane zebrane przed utworzeniem filtra
 - Dane zebrane po utworzeniu filtra
 - Wszystkie dane dostępne w widoku
 - Żadne dane z dostępnych w widoku
 
 
TEST 2
- 1. Jakiej funkcji użyjesz do porównania dwóch zakresów dat w raporcie?
- Widoków Godzina, Dzień, Tydzień, Miesiąc na osi czasu
 - Raportów Na żywo
 - Porównania zakresu dat
 - Wyboru konta
 
 - 2. Co mierzą dane „Użytkownicy”?
- Całkowita liczba odwiedzin w Twojej witrynie
 - Liczbę użytkowników z co najmniej jedną sesją w Twojej witrynie w danym zakresie dat
 - Użytkownicy, którzy trafili na stronę główną Twojej witryny
 - Liczbę użytkowników, którzy zasubskrybowali newsletter w Twojej witrynie
 
 - 3. Co to jest „współczynnik odrzuceń” w Google Analytics?
- Liczba określająca, ile razy unikalni użytkownicy powrócili do Twojej witryny w danym przedziale czasu
 - Odsetek sesji, podczas których użytkownik opuścił witrynę ze strony głównej
 - Odsetek wszystkich wyjść z witryny
 - Odsetek wizyt, podczas których użytkownik wszedł na stronę w Twojej witrynie i opuścił ją bez żadnych interakcji
 
 - 4. Co to jest „wymiar” w Google Analytics?
- Łączna kwota przychodów firmy w danym zakresie dat.
 - Atrybut zbioru danych umożliwiający jego uporządkowanie w celu dokładniejszej analizy.
 - Porównanie danych w dwóch zakresach dat.
 - Raport zawierający informacje o odbiorcach.
 
 - 5. Co to są „dane” w Google Analytics?
- Wymiar, który umożliwia analizę wyników witryny.
 - Daty w zakresie dat.
 - Segment danych wyodrębniony w raporcie na potrzeby porównania.
 - Liczby w zbiorze danych, często łączone z wymiarami.
 
 - 6. Co to jest „wymiar dodatkowy” w Google Analytics?
- Dodatkowy widżet, który możesz dodać do panelu informacyjnego, aby dokładniej analizować dane.
 - Dodatkowe dane, które możesz dodać do raportu, aby przeprowadzić bardziej szczegółową analizę.
 - Dodatkowy wymiar, który możesz dodać do raportu, aby przeprowadzić bardziej szczegółową analizę.
 - Wizualizacja, która umożliwia poznawanie wpływu danych.
 
 - 7. Która wizualizacja Google Analytics porównuje dane w raportach ze średnimi wartościami z witryny?
- Tabela przestawna
 - Porównanie
 - Skuteczność
 - Zestawienie procentowe
 
 - 8. Jak zwiększyć ilość danych w raporcie Google Analytics utworzonym na podstawie próbkowanych danych?
- Zastosować dodatkowe filtry
 - Usunąć wymiar dodatkowy
 - W menu próbkowania wybrać „Krótszy czas reakcji”
 - W menu próbkowania wybrać „Większa precyzja”
 
 - 9. Co udostępnisz, wybierając w panelu informacyjnym opcję „Udostępnij link do szablonu”?
- Tylko panel informacyjny
 - Tylko dane
 - Panel informacyjny i dane
 - Ani panel informacyjny, ani dane
 
 - 10. Kiedy udostępniasz panel innym użytkownikom, mogą oni dowolnie zmieniać jego konfigurację.
- Prawda
 - Fałsz
 
 
TEST 3
- 1. Jakie ustawienie należy włączyć, by wyświetlić dane w raportach Dane demograficzne i Zainteresowania?
- Grupowanie treści
 - Funkcje reklamowe
 - Uprawnienia użytkownika do tego widoku
 - Nakładka Analytics na stronę
 
 - 2. Który raport pozwala najlepiej zidentyfikować potencjalne problemy w przeglądarce związane z ruchem w witrynie?
- Raport Aktywni użytkownicy
 - Raport Nowi a powracający
 - Raport Przeglądarka i system
 - Raport Źródło/medium
 
 - 3. Który raport pokazuje, z jakich urządzeń mobilnych korzystają użytkownicy wyświetlający witrynę?
- W raporcie Strony wyjścia w sekcji „Zawartość witryny”
 - W raporcie Strony docelowe w sekcji „Zawartość witryny”
 - W raporcie Zaangażowanie w sekcji „Zachowanie”
 - Raport Urządzenia w sekcji „Ruch mobilny”
 
 - 4. Które wymiary Źródła wizyt są automatycznie rejestrowane przez Google Analytics w przypadku każdego użytkownika odwiedzającego Twoją witrynę?
- Źródło, słowo kluczowe, nazwa kampanii
 - Źródło, medium, słowo kluczowe
 - Źródło, medium, nazwa kampanii
 - Medium, słowo kluczowe, nazwa kampanii
 
 -  5. Jakie „źródła” są dostępne w Google Analytics?
- googlemerchandisestore.com
 - (direct)
 
 -  6. Jakie „media” są dostępne w Google Analytics?
- organic
 - cpc
 - mail.google.com
 - referral
 
 -  7. Jakie „kanały” są dostępne w domyślnym raporcie Kanały?
- Bezpłatne wyniki wyszukiwania
 - Urządzenie
 - Display
 - Direct
 
 -  8. Który raport pokazuje skuteczność poszczególnych sekcji witryny?
- Lokalizacja
 - Analiza treści
 - Częstotliwość i czas od poprzedniej wizyty
 - Najczęstsze zdarzenia
 
 -  9. Jaki raport zawiera listę stron witryny, które użytkownicy odwiedzili jako pierwsze?
- Zdarzenia > Strony
 - Wszystkie strony
 - Strony wyjścia
 - Strony docelowe
 
 
- 10. Którego raportu należy użyć, by sprawdzić, czy użytkownicy wychodzą z ważnych stron Twojej witryny?
 - Raport Strony docelowe
 - Raport Wszystkie strony
 - Raport Strony wyjścia
 - Raport Strony w sekcji Zdarzenia
 
TEST 4
- 1. Jakie trzy tagi kampanii są wymagane przez Google Analytics do dokładnego śledzenia kampanii?
- Medium, źródło i treść
 - Medium, źródło i kampania
 - Kampania, treść i termin
 - Źródło, treść i termin
 
 - 2. Które tagi są standardowymi parametrami kampanii Google Analytics?
- utm_adgroup
 - utm_source
 - utm_medium
 - utm_content
 
 - 3. Jakie narzędzie pozwala szybko wygenerować tagi kampanii?
- Measurement Protocol
 - Kreator segmentów
 - Kreator adresów URL
 - Selektor celów
 
 - 4. Jakie formaty można wykorzystać, by dodać do adresu URL niestandardowy parametr kampanii?
- www.googlemerchandisestore.com/?utm campaign = fallsale
 - www.googlemerchandisestore.com/?utm_campaign=fallsale
 - www.googlemerchandisestore.com/?utm_campaign=fall_sale
 - www.googlemerchandisestore.com/?utm_campaign = fall sale
 
 - 5. Które z tych celów są celami w Google Analytics?
- Dokonanie zakupu
 - Subskrypcja newslettera
 - Przeprowadzenie skutecznego wyszukiwania w Google
 - Przesłanie formularza zawierającego informacje kontaktowe
 
 - 6. Co jest wymagane do utworzenia celu w Google Analytics?
- Nazwa celu
 - Typ celu
 - Identyfikator celu
 - Wizualizacja ścieżek do celu
 
 - 7. Jeśli sklep Google Merchandise Store ustawi cel adresu URL „/thankyou” oraz typ dopasowania „Zaczyna się od”, które z poniższych stron w witrynie www.googlemerchandisestore.com będą zliczane jako cele?
- /thankyou.html
 - /thankyou.php
 - /thankyou/receipt.php
 - Wszystkie z powyższych możliwości
 
 - 8. W których usługach mogą reklamować się użytkownicy Google Ads?
- Wyszukiwarka Google
 - Sieć reklamowa Google
 - Campaign Manager
 - Google AdSense
 
 - 9. Włączenie automatycznego tagowania:
- Dodaje tagi Analytics do adresów URL kampanii
 - Dodaje tagi Google Ads do adresów URL kampanii
 - Dodaje hiperlinki kampanii do stron witryny
 - Dodaje kod śledzenia Analytics do stron witryny
 
 
- 10. W jakim raporcie Google Ads w Google Analytics widać, które dostosowania stawek pozwoliły uzyskać większą liczbę konwersji?
- Kampanie
 - Słowa kluczowe
 - Dostosowania stawek
 - Docelowe adresy URL
 
 
Pozostałe kursy z akademii Google Analytics
 
 Google Analytics 360
 
 
 Google Analytics Power Users
 
 
 Introduction to Data Studio
 
 
 Google Analytics dla zaawansowanych
 
 
 Podstawy Menedżera Tagów