Google Analytics dla zaawansowanych

Google Analytics dla początkujących

Poniżej przedstawiamy testy z akademii google analitycs – Google Analitycs dla początkujących. Test w raz z zaznaczonymi odpowiedziami ma na celu pomoc w nauce i zrozumieniu zagadnień. Odpowiedzi nie powinny służyć jako ściąga ponieważ życie szybko zweryfikuje nasze umiejętności. 

TEST 1

  • 1. Z jakich systemów Google Analytics może raportować dane, korzystając z kodu śledzenia?
    •  Z platform e-commerce
    •  Z aplikacji mobilnych
    •  Z internetowych systemów obsługi punktów sprzedaży
    •  Z systemów niepołączonych z internetem
  • 2. Jakie kroki musisz wykonać, by zbierać dane w Google Analytics?
    •  Zainstalować oprogramowanie Google Analytics na komputery
    •  Utworzyć konto Analytics
    •  Dodać kod śledzenia Analytics do każdej strony internetowej
    •  Pobrać aplikację Analytics
  • 3. Które z poniższych rodzajów danych może zbierać kod śledzenia Analytics?
    •  Język przeglądarki
    •  Typ przeglądarki
    •  Ulubiona witryna użytkownika
    •  Urządzenie i system operacyjny
  • 4. Kiedy Google Analytics domyślnie kończy sesję?
    •  Po 30 minutach niezależnie od aktywności użytkownika w witrynie
    •  Gdy użytkownik otworzy kolejne okno w przeglądarce
    •  Kiedy użytkownik jest nieaktywny w witrynie przez co najmniej 30 minut lub zamknie okno przeglądarki
    •  Codziennie w południe
  • 5. Gdy Google Analytics zapisze przetworzone dane w bazie danych, nie można ich już zmienić.
    •  Prawda
    •  Fałsz
  • 6. Który schemat najlepiej odzwierciedla hierarchiczną strukturę konta Google Analytics od najwyższego do najniższego poziomu.
    •  Widok > Konto > Usługa
    •  Usługa > Konto > Widok
    •  Konto > Widok > Usługa
    •  Konto > Usługa > Widok
  • 7. Jeśli użytkownik ma uprawnienia do edycji na poziomie konta, na jakich jeszcze poziomach automatycznie zyskuje uprawnienia do edycji?
    •  Użytkownika
    •  Usługi
    •  Widoku danych
    •  Produktu
  • 8. Jakie kroki należy wykonać, by znaleźć kod śledzenia Analytics?
    •  Administracja > Kod śledzenia > Informacje o śledzeniu
    •  Administracja > Informacje o śledzeniu > Kod śledzenia
    •  Raporty > Odbiorcy > Kod śledzenia
    •  Raporty Odbiorcy > Ustawienia > Kod śledzenia
  • 9. Co należy dodać do kodu HTML strony internetowej, by korzystać z Analytics do gromadzenia danych z witryny?
    •  Parametry kampanii Google
    •  Warunki korzystania z usługi Google Analytics
    •  Kod śledzenia usługi Google Analytics
    •  Przycisk uprawnień
  • 10. Gdzie należy umieścić kod śledzenia Google Analytics w źródle HTML na stronie, by zbierać dane?
    •  Bezpośrednio po tagu otwierającym <head> witryny
    •  Bezpośrednio przed tagiem zamykającym </head> witryny
    •  Bezpośrednio po tagu otwierającym <body> witryny
    •  Bezpośrednio przed tagiem zamykającym </body> witryny
  • 11. Jakie dane będą wyświetlane w nowo utworzonym widoku danych?
    •  Dane zebrane przed utworzeniem widoku danych
    •  Dane zebrane po utworzeniu widoku danych
    •  Dane zebrane przed utworzeniem i po utworzeniu widoku danych
    •  Żadne dane
  • 12. Przez ile dni po usunięciu widoku danych administratorzy konta mogą go przywrócić?
    •  35
    •  65
    •  95
    •  125
  • 13. Jakie są opcje filtrowania danych w Google Analytics?
    •  Wykluczanie danych z widoku
    •  Uwzględnianie danych w widoku
    •  Zmiana tego, jak dane wyświetlają się w raportach
    •  Wszystkie z powyższych możliwości
  • 14. Dlaczego podczas używania filtrów w Google Analytics ważne jest zachowanie jednego niefiltrowanego widoku?
    •  Aby zachować dostęp do oryginalnych danych
    •  Aby móc konfigurować cele
    •  Aby móc stosować filtr do wielu widoków
    •  Nie ma żadnego powodu, by zachowywać niefiltrowany widok
  • 15. W jakiej kolejności Google Analytics filtruje dane?
    •  W kolejności alfabetycznej według nazwy filtra
    •  W kolejności edytowania filtrów – od najnowszych
    •  W kolejności stosowania filtrów
    •  W losowej kolejności
  • 16. Na jakie dane wpływa zastosowanie filtra w widoku danych?
    •  Dane zebrane przed utworzeniem filtra
    •  Dane zebrane po utworzeniu filtra
    •  Wszystkie dane dostępne w widoku
    •  Żadne dane z dostępnych w widoku

TEST 2

  • 1. Jakiej funkcji użyjesz do porównania dwóch zakresów dat w raporcie?
    •  Widoków Godzina, Dzień, Tydzień, Miesiąc na osi czasu
    •  Raportów Na żywo
    •  Porównania zakresu dat
    •  Wyboru konta
  • 2. Co mierzą dane „Użytkownicy”?
    •  Całkowita liczba odwiedzin w Twojej witrynie
    •  Liczbę użytkowników z co najmniej jedną sesją w Twojej witrynie w danym zakresie dat
    •  Użytkownicy, którzy trafili na stronę główną Twojej witryny
    •  Liczbę użytkowników, którzy zasubskrybowali newsletter w Twojej witrynie
  • 3. Co to jest „współczynnik odrzuceń” w Google Analytics?
    •  Liczba określająca, ile razy unikalni użytkownicy powrócili do Twojej witryny w danym przedziale czasu
    •  Odsetek sesji, podczas których użytkownik opuścił witrynę ze strony głównej
    •  Odsetek wszystkich wyjść z witryny
    •  Odsetek wizyt, podczas których użytkownik wszedł na stronę w Twojej witrynie i opuścił ją bez żadnych interakcji
  • 4. Co to jest „wymiar” w Google Analytics?
    •  Łączna kwota przychodów firmy w danym zakresie dat.
    •  Atrybut zbioru danych umożliwiający jego uporządkowanie w celu dokładniejszej analizy.
    •  Porównanie danych w dwóch zakresach dat.
    •  Raport zawierający informacje o odbiorcach.
  • 5. Co to są „dane” w Google Analytics?
    •  Wymiar, który umożliwia analizę wyników witryny.
    •  Daty w zakresie dat.
    •  Segment danych wyodrębniony w raporcie na potrzeby porównania.
    •  Liczby w zbiorze danych, często łączone z wymiarami.
  • 6. Co to jest „wymiar dodatkowy” w Google Analytics?
    •  Dodatkowy widżet, który możesz dodać do panelu informacyjnego, aby dokładniej analizować dane.
    •  Dodatkowe dane, które możesz dodać do raportu, aby przeprowadzić bardziej szczegółową analizę.
    •  Dodatkowy wymiar, który możesz dodać do raportu, aby przeprowadzić bardziej szczegółową analizę.
    •  Wizualizacja, która umożliwia poznawanie wpływu danych.
  • 7. Która wizualizacja Google Analytics porównuje dane w raportach ze średnimi wartościami z witryny?
    •  Tabela przestawna
    •  Porównanie
    •  Skuteczność
    •  Zestawienie procentowe
  • 8. Jak zwiększyć ilość danych w raporcie Google Analytics utworzonym na podstawie próbkowanych danych?
    •  Zastosować dodatkowe filtry
    •  Usunąć wymiar dodatkowy
    •  W menu próbkowania wybrać „Krótszy czas reakcji”
    •  W menu próbkowania wybrać „Większa precyzja”
  • 9. Co udostępnisz, wybierając w panelu informacyjnym opcję „Udostępnij link do szablonu”?
    •  Tylko panel informacyjny
    •  Tylko dane
    •  Panel informacyjny i dane
    •  Ani panel informacyjny, ani dane
  • 10. Kiedy udostępniasz panel innym użytkownikom, mogą oni dowolnie zmieniać jego konfigurację.
    •  Prawda
    •  Fałsz

TEST 3

  • 1. Jakie ustawienie należy włączyć, by wyświetlić dane w raportach Dane demograficzne i Zainteresowania?
    •  Grupowanie treści
    •  Funkcje reklamowe
    •  Uprawnienia użytkownika do tego widoku
    •  Nakładka Analytics na stronę
  • 2. Który raport pozwala najlepiej zidentyfikować potencjalne problemy w przeglądarce związane z ruchem w witrynie?
    •  Raport Aktywni użytkownicy
    •  Raport Nowi a powracający
    •  Raport Przeglądarka i system
    •  Raport Źródło/medium
  • 3. Który raport pokazuje, z jakich urządzeń mobilnych korzystają użytkownicy wyświetlający witrynę?
    •  W raporcie Strony wyjścia w sekcji „Zawartość witryny”
    •  W raporcie Strony docelowe w sekcji „Zawartość witryny”
    •  W raporcie Zaangażowanie w sekcji „Zachowanie˜”
    •  Raport Urządzenia w sekcji „Ruch mobilny”
  • 4. Które wymiary Źródła wizyt są automatycznie rejestrowane przez Google Analytics w przypadku każdego użytkownika odwiedzającego Twoją witrynę?
    •  Źródło, słowo kluczowe, nazwa kampanii
    •  Źródło, medium, słowo kluczowe
    •  Źródło, medium, nazwa kampanii
    •  Medium, słowo kluczowe, nazwa kampanii
  •  5. Jakie „źródła” są dostępne w Google Analytics?
    •  googlemerchandisestore.com
    •  Email
    •  Google
    •  (direct)
  •  6. Jakie „media” są dostępne w Google Analytics?
    •  organic
    •  cpc
    •  mail.google.com
    •  referral
  •  7. Jakie „kanały” są dostępne w domyślnym raporcie Kanały?
    •  Bezpłatne wyniki wyszukiwania
    •  Urządzenie
    •  Display
    •  Direct
  •  8. Który raport pokazuje skuteczność poszczególnych sekcji witryny?
    •  Lokalizacja
    •  Analiza treści
    •  Częstotliwość i czas od poprzedniej wizyty
    •  Najczęstsze zdarzenia
  •  9. Jaki raport zawiera listę stron witryny, które użytkownicy odwiedzili jako pierwsze?
    •  Zdarzenia > Strony
    •  Wszystkie strony
    •  Strony wyjścia
    •  Strony docelowe
  •  
  • 10. Którego raportu należy użyć, by sprawdzić, czy użytkownicy wychodzą z ważnych stron Twojej witryny?
  •  Raport Strony docelowe
  •  Raport Wszystkie strony
  •  Raport Strony wyjścia
  •  Raport Strony w sekcji Zdarzenia

TEST 4

  • 1. Jakie trzy tagi kampanii są wymagane przez Google Analytics do dokładnego śledzenia kampanii?
    •  Medium, źródło i treść
    •  Medium, źródło i kampania
    •  Kampania, treść i termin
    •  Źródło, treść i termin
  • 2. Które tagi są standardowymi parametrami kampanii Google Analytics?
    •  utm_adgroup
    •  utm_source
    •  utm_medium
    •  utm_content
  • 3. Jakie narzędzie pozwala szybko wygenerować tagi kampanii?
    •  Measurement Protocol
    •  Kreator segmentów
    •  Kreator adresów URL
    •  Selektor celów
  • 4. Jakie formaty można wykorzystać, by dodać do adresu URL niestandardowy parametr kampanii?
    •  www.googlemerchandisestore.com/?utm campaign = fallsale
    •  www.googlemerchandisestore.com/?utm_campaign=fallsale
    •  www.googlemerchandisestore.com/?utm_campaign=fall_sale
    •  www.googlemerchandisestore.com/?utm_campaign = fall sale
  • 5. Które z tych celów są celami w Google Analytics?
    •  Dokonanie zakupu
    •  Subskrypcja newslettera
    •  Przeprowadzenie skutecznego wyszukiwania w Google
    •  Przesłanie formularza zawierającego informacje kontaktowe
  • 6. Co jest wymagane do utworzenia celu w Google Analytics?
    •  Nazwa celu
    •  Typ celu
    •  Identyfikator celu
    •  Wizualizacja ścieżek do celu
  • 7. Jeśli sklep Google Merchandise Store ustawi cel adresu URL „/thankyou” oraz typ dopasowania „Zaczyna się od”, które z poniższych stron w witrynie www.googlemerchandisestore.com będą zliczane jako cele?
    •  /thankyou.html
    •  /thankyou.php
    •  /thankyou/receipt.php
    •  Wszystkie z powyższych możliwości
  • 8. W których usługach mogą reklamować się użytkownicy Google Ads?
    •  Wyszukiwarka Google
    •  Sieć reklamowa Google
    •  Campaign Manager
    •  Google AdSense
  • 9. Włączenie automatycznego tagowania:
    •  Dodaje tagi Analytics do adresów URL kampanii
    •  Dodaje tagi Google Ads do adresów URL kampanii
    •  Dodaje hiperlinki kampanii do stron witryny
    •  Dodaje kod śledzenia Analytics do stron witryny
  • 10. W jakim raporcie Google Ads w Google Analytics widać, które dostosowania stawek pozwoliły uzyskać większą liczbę konwersji?
    •  Kampanie
    •  Słowa kluczowe
    •  Dostosowania stawek
    •  Docelowe adresy URL

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *