Google Analytics

Podstawy Menedżera tagów Google

Poniżej testy wraz z odpowiedziami dla kursu Podstawy Menedżera tagów Google, który znajduje się w akademii google analytics. Przedstawiamy wszystkie pytania wraz z poprawnymi odpowiedziami. 

Jeśli podoba Ci się nasza pomoc w kursach marketingu napisz w komentarzu a my postaramy dodać inne materiały na kursy czy szkolenia z marketingu online.

Sprawdź nasze pozostałe wpisy w których przedstawiamy odpowiedzi na pozostałe kursy i szkolenia z akademii google analytics.

TEST 1

1. W jaki sposób Menedżer tagów Google ułatwia zarządzanie witryną?

  •  Dzięki uproszczeniu i przyspieszeniu wdrażania tagów

  •  Dzięki umożliwieniu określenia warunków uruchamiania tagów

  •  Dzięki zarządzaniu wieloma tagami.

  •  Zwiększa zasięg wśród odbiorców

2. Czy Menedżera tagów Google można używać wyłącznie do zarządzania tagami Google?

  •  Prawda

  •  Fałsz

3. Jakie są zalecenia podczas przygotowywania planu implementacji tagów?

  •  Należy ustalić, które dotychczasowe tagi w witrynie możesz przenieść do Menedżera tagów

  •  Zdecydować, które wartości statyczne i dynamiczne mają być przekazywane z witryny

  •  Należy wybrać tagi, które umożliwią gromadzenie potrzebnych danych

  •  Należy określić, które konto Menedżera tagów trzeba połączyć z Google Analytics

4. Którego tagu Menedżera tagów należy użyć, aby śledzić dane i wymiary w Google Analytics?

  •  Tagu licznikowego DoubleClick Floodlight

  •  Tagu śledzenia konwersji Google Ads

  •  Tagu remarketingowego Google Ads

  •  Tagu Google Analytics Wyświetlenie strony

5. Co znajduje się w kontenerze Menedżera tagów?

  •  Grupa obejmująca wszystkie konta Menedżera tagów

  •  Kolekcja zmiennych zdefiniowanych w Menedżerze tagów

  •  Obiekt kodu JavaScript przechowujący dane przekazane z witryny

  •  Kolekcja tagów witryny i reguł

6. Co to jest „fragment kodu kontenera” w Menedżerze tagów?

  •  Kod JavaScript umieszczany na wszystkich stronach witryny

  •  Obiekt kodu JavaScript przechowujący dane przekazane z witryny

  •  Kolekcja tagów witryny i reguł

  •  Kod śledzenia Analytics

7. Które z poniższych działań można wykonać, używając konta Menedżera tagów?

  •  Zarządzać tagami wielu witryn

  •  Zarządzać uprawnieniami użytkowników na koncie Google Analytics

  •  Połączyć wiele kont Menedżera tagów z jednym kontem Google

  •  Kontrolować uprawnienia dostępu do konta Menedżera tagów

8. Co to jest „reguła” w Menedżerze tagów?

  •  Reguła określa, jakie zdarzenia są uruchamiane w witrynie.

  •  Reguła to utworzenie wystąpienia warstwy danych

  •  Reguła uruchamia tag w odpowiedzi na zdarzenie w witrynie

  •  Reguła służy do publikowania tagów w witrynie

9. Z jakich trzech części składa się reguła w Menedżerze tagów?

  •  Zmienne, operatory i wartości.

  •  Operatory, tagi i zmienne

  •  Zmienne, operatory i warstwa danych

  •  Tagi, wartości i metoda przekazywania

10. Jak włączyć wbudowaną zmienną w Menedżerze tagów?

  •  Należy opublikować wbudowaną zmienną w obszarze Opublikuj teraz.

  •  Należy utworzyć zmienną zdefiniowaną przez użytkownika na karcie Zmienne

  •  Należy wybrać wbudowaną zmienną na karcie Zmienne

  •  Należy odznaczyć wbudowaną zmienną na karcie Zmienne

TEST II

1. Co należy skonfigurować podczas pierwszego logowania w Menedżerze tagów Google?

  •  Konto Google Analytics

  •  Konto Menedżera tagów

  •  Warstwę danych

  •  Śledzenie w wielu domenach

2. Gdzie w Menedżerze tagów Google znajdziesz kod kontenera?

  •  W wyskakującym okienku po utworzeniu konta i kontenera

  •  W sekcji „Konta” po kliknięciu kontenera

  •  W sekcji „Administracja” po wybraniu kontenera i kliknięciu „Zainstaluj Menedżera tagów Google”

  •  W sekcji „Wersje” po kliknięciu tagu

3. Którego formatu identyfikatora śledzenia należy użyć podczas konfigurowania tagu Wyświetlenie strony w Analytics?

  •  UA-123456-7

  •  123456

  •  123456-7

  •  UA-123456

4. Jakiego rodzaju zmiennej należy użyć, aby skonfigurować przeznaczoną do wielokrotnego użycia zmienną identyfikatora usługi Google Analytics?

  •  Zdefiniowanej przez użytkownika zmiennej typu Stała

  •  Zdefiniowanej przez użytkownika zmiennej warstwy danych

  •  Wbudowanej zmiennej Zdarzenie

  •  Wbudowanej zmiennej Klasy kliknięcia

  • 5. Jakie korzyści wiążą się z używaniem warstwy danych w Menedżerze tagów?

  •  Pisanie i edytowanie kodu w interfejsie GTM

  •  Przekazywanie danych do aplikacji innych firm

  •  Uruchamianie tagów na podstawie danych

  •  Automatyczne szyfrowanie danych

6. Gdzie w kodzie witryny należy umieścić obiekt warstwy danych?

  •  Przed fragmentem kodu kontenera

  •  Po fragmencie kodu kontenera

  •  W obrębie fragmentu kodu kontenera

  •  Pod koniec kodu HTML

7. Jak wygląda struktura zmiennych w warstwie danych?

  •  Jako pliki cookie kodu JavaScript

  •  Jako typy zmiennych

  •  Jako kontenery

  •  Jako pary klucz-wartość

8. Skąd można czerpać informacje umieszczane w warstwie danych?

  •  Wstępne wypełnianie warstwy danych wartościami podczas wczytywania strony za pomocą kodu JavaScript

  •  Przekazywanie informacji do warstwy danych za pomocą Google Analytics

  •  Przekazywanie informacji do warstwy danych za pomocą Google Analytics

  •  Przekazywanie wartości ze strony internetowej do warstwy danych za pomocą kodu JavaScript

9. Zmienne warstwy powielają się automatycznie na stronach

  •  Prawda

  •  Fałsz 


 

TEST III

1. Co należy skonfigurować, aby przekazywać wartości statyczne z witryny do wymiarów niestandardowych Google Analytics za pomocą warstwy danych?

  •  Niestandardowy segment

  •  Warstwę danych ? ( trzeba dodać warstwę danych do strony „miejsca docelowe”)

  •  Zmienną warstwy danych (1)

  •  Tag Google Analytics z wymiarem niestandardowym (konfiguracja: admin – property – custom definitions – custom dimension – utworzone – wyświetli się fragment kodu (zawiera numer wymiaru – niezbędny do zmapowania tagu analytics „wyś strony” z odpowiednimi wym. niestan.)

2. Na co pozwala metoda przekazywania („push”) w warstwie danych?

  •  Na przekazywanie danych z Google Analytics do witryny

  •  Na przekazywanie danych z witryny do warstwy danych

  •  Na przekazywanie danych z Google Ads do warstwy danych

  •  Na przekazywanie danych z jednego konta Menedżera tagów na inne

3. Co należy skonfigurować, aby przekazywać wartości dynamiczne z witryny do niestandardowych danych Google Analytics za pomocą warstwy danych?

  •  Regułę

  •  Warstwę danych? ( dodanie do danej strony (np. zakup) – strona podziękowania kodu warstwy danych, który przekaze łączna wartość wycieczki z url-a do warstwy danych) (napisanie kodu java, który będzie wyodrębniał cene z urla za pomca zmiennej „x” – tripPrice i dalej przekazywał do warstwy danych)

  •  Zmienną warstwy danych

  •  Tag Google Analytics z niestandardowymi danymi (jak w pyt 1.)

4. Co należy dodać w Menedżerze tagów do tagu Analytics Wyświetlenie strony, aby za jego pomocą wysyłać dane wymiaru niestandardowego?

  •  Identyfikator konta Menedżera tagów

  •  Identyfikator usługi Analytics

  •  Metodę przekazywania JavaScript

  •  Numer indeksu wymiaru niestandardowego

5. Co należy dodać w Menedżerze tagów do tagu Analytics Wyświetlenie strony, aby za jego pomocą wysyłać dane niestandardowe?

  •  Identyfikator konta Menedżera tagów

  •  Identyfikator usługi Analytics

  •  Metodę przekazywania JavaScript

  •  Numer indeksu niestandardowych danych

6. Jaki typ zdarzenia należy wybrać, by śledzić kliknięcia przycisków za pomocą reguły zdarzenia?

  •  Kliknięcie

  •  Formularz

  •  Wyświetlenie strony

  •  Zmiana w historii

7. Jakie działania w witrynie mogą wyzwolić tag zdarzenia Google Analytics w Menedżerze tagów?

  •  Kliknięcia przycisku Prześlij

  •  Kliknięcia przycisku Odtwórz wideo

  •  Wybór pozycji w menu

  •  Zamknięcie strony

8. Jakiego rodzaju zmiennej zdefiniowanej przez użytkownika należy użyć do śledzenia adresu URL strony internetowej w Menedżerze tagów?

  •  Zmiennej Ścieżka strony

  •  Zmiennej URL

  •  Zmiennej Klasy kliknięć

  •  Elementu DOM

9. Jakiego typu zmiennej Menedżera tagów należy użyć, aby śledzić jedynie część adresu URL po znaku #?

  •  Portu adresu URL

  •  Zapytania adresu URL

  •  Fragmentu adresu URL

  •  Ścieżki adresu URL

10. Którą zmienną wbudowaną należy wybrać, by zdefiniować regułę zdarzenia na podstawie klasy przycisku Prześlij?

  •  Wbudowanej zmiennej Zdarzenie

  •  Wbudowanej zmiennej Element

  •  Wbudowanej zmiennej Klasy kliknięcia

  •  Wbudowanej zmiennej Cel kliknięcia


TEST IV

1. Jakie dane z konta Google Ads są potrzebne, by utworzyć tag śledzenia konwersji Google Ads w Menedżerze tagów?

  •  Numer konta Google Ads

  •  Etykietę konwersji

  •  Identyfikator konwersji

  •  Właściwość konwersji

2. Co należy umieścić w polu Wartość konwersji, aby dynamicznie pobierać wartości konwersji powiązanych z tagiem Google Ads?

  •  Wbudowaną zmienną Strona odsyłająca, rejestrującą URL-e konwersji

  •  Zdefiniowaną przez użytkownika zmienną rejestrującą kwotę konwersji

  •  Podaną w Analytics medianę wydatków użytkownika

  •  Szacowaną wysokość wydatków użytkowników podaną przez zmienną Analytics, która rejestruje adresy URL konwersji

3. Jakie informacje są używane w remarketingu dynamicznym Google Analytics do wyświetlania użytkownikom strony reklam związanych z treściami, którymi byli wcześniej zainteresowani?

  •  Atrybuty działania i sesji zbierane w warstwie danych

  •  Z informacji o produktach, którym użytkownik dał +1 w Google Plus

  •  Z danych użytkownika zapisanych w pliku cookie Analytics

  •  Atrybuty działania i sesji zbierane w Google Ads

4. Gdzie należy włączyć zbieranie danych w ramach Funkcji reklamowych w celu skonfigurowania remarketingu dynamicznego w Menedżerze tagów?

  •  W ustawieniach administratora konta Google Ads

  •  W ustawieniach administratora konta Analytics

  •  W ustawieniach administratora konta Menedżera tagów

  •  W panelu Menedżera tagów

5. Czego potrzebuje Google Ads, by wygenerować reklamy dynamiczne na podstawie wcześniejszych interakcji użytkownika z produktami i usługami na stronie?

  •  Z plików cookie przeglądarki

  •  Z metod kodu JavaScript

  •  Z atrybutów dynamicznych

  •  Z profili użytkowników

6. Gdzie znajdziesz listę atrybutów branżowych wykorzystywanych w remarketingu dynamicznym?

  •  W Centrum pomocy Google Analytics

  •  W obszarze Administracja w Google Analytics

  •  W obszarze Administracja w Menedżerze tagów

  •  W obszarze Administracja w Google Ads

7. Jaką zmienną należy skonfigurować w Menedżerze tagów na potrzeby remarketingu dynamicznego, aby zbierać informacje w warstwie danych?

  •  Zmienną typu Stała

  •  Zmienną warstwy danych

  •  Zmienną Google Ads

  •  Zmienną Zdarzenie

8. Co należy skonfigurować w Google Analytics, aby na potrzeby remarketingu dynamicznego zbierać informacje z warstwy danych i przesyłać je do AdWords?

  •  Zmienną typu Stała

  •  Zmienną warstwy danych

  •  Zmienną Google Ads

  •  Zmienną Zdarzenie

9. Jakiego typu śledzenia Analytics należy użyć, aby w remarketingu dynamicznym korzystać z warstwy danych do zbierania informacji o dodaniu przez użytkownika produktu do koszyka bez odświeżania strony?

  •  Wyświetlenie strony

  •  Zdarzenie

  •  Transakcja

  •  Społecznościowe

10. Jeśli chcesz na potrzeby remarketingu dynamicznego ustawić uruchamianie tagu na określonej stronie, jakie powinno być ustawienie zmiennej reguły?

  •  URL strony

  •  Strona odsyłająca

  •  Klasy kliknięcia

  •  Nazwa hosta strony


Pozostałe kursy z akademii Google Analytics

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.