Poniżej testy wraz z odpowiedziami dla kursu Podstawy Menedżera tagów Google, który znajduje się w akademii google analytics. Przedstawiamy wszystkie pytania wraz z poprawnymi odpowiedziami.
Jeśli podoba Ci się nasza pomoc w kursach marketingu napisz w komentarzu a my postaramy dodać inne materiały na kursy czy szkolenia z marketingu online.
Sprawdź nasze pozostałe wpisy w których przedstawiamy odpowiedzi na pozostałe kursy i szkolenia z akademii google analytics.
TEST 1
1. W jaki sposób Menedżer tagów Google ułatwia zarządzanie witryną?
Dzięki uproszczeniu i przyspieszeniu wdrażania tagów
Dzięki umożliwieniu określenia warunków uruchamiania tagów
Dzięki zarządzaniu wieloma tagami.
Zwiększa zasięg wśród odbiorców
2. Czy Menedżera tagów Google można używać wyłącznie do zarządzania tagami Google?
Prawda
Fałsz
3. Jakie są zalecenia podczas przygotowywania planu implementacji tagów?
Należy ustalić, które dotychczasowe tagi w witrynie możesz przenieść do Menedżera tagów
Zdecydować, które wartości statyczne i dynamiczne mają być przekazywane z witryny
Należy wybrać tagi, które umożliwią gromadzenie potrzebnych danych
Należy określić, które konto Menedżera tagów trzeba połączyć z Google Analytics
4. Którego tagu Menedżera tagów należy użyć, aby śledzić dane i wymiary w Google Analytics?
Tagu licznikowego DoubleClick Floodlight
Tagu śledzenia konwersji Google Ads
Tagu remarketingowego Google Ads
Tagu Google Analytics Wyświetlenie strony
5. Co znajduje się w kontenerze Menedżera tagów?
Grupa obejmująca wszystkie konta Menedżera tagów
Kolekcja zmiennych zdefiniowanych w Menedżerze tagów
Obiekt kodu JavaScript przechowujący dane przekazane z witryny
Kolekcja tagów witryny i reguł
6. Co to jest „fragment kodu kontenera” w Menedżerze tagów?
Kod JavaScript umieszczany na wszystkich stronach witryny
Obiekt kodu JavaScript przechowujący dane przekazane z witryny
Kolekcja tagów witryny i reguł
Kod śledzenia Analytics
7. Które z poniższych działań można wykonać, używając konta Menedżera tagów?
Zarządzać tagami wielu witryn
Zarządzać uprawnieniami użytkowników na koncie Google Analytics
Połączyć wiele kont Menedżera tagów z jednym kontem Google
Kontrolować uprawnienia dostępu do konta Menedżera tagów
8. Co to jest „reguła” w Menedżerze tagów?
Reguła określa, jakie zdarzenia są uruchamiane w witrynie.
Reguła to utworzenie wystąpienia warstwy danych
Reguła uruchamia tag w odpowiedzi na zdarzenie w witrynie
Reguła służy do publikowania tagów w witrynie
9. Z jakich trzech części składa się reguła w Menedżerze tagów?
Zmienne, operatory i wartości.
Operatory, tagi i zmienne
Zmienne, operatory i warstwa danych
Tagi, wartości i metoda przekazywania
10. Jak włączyć wbudowaną zmienną w Menedżerze tagów?
Należy opublikować wbudowaną zmienną w obszarze Opublikuj teraz.
Należy utworzyć zmienną zdefiniowaną przez użytkownika na karcie Zmienne
Należy wybrać wbudowaną zmienną na karcie Zmienne
Należy odznaczyć wbudowaną zmienną na karcie Zmienne
TEST II
1. Co należy skonfigurować podczas pierwszego logowania w Menedżerze tagów Google?
Konto Google Analytics
Konto Menedżera tagów
Warstwę danych
Śledzenie w wielu domenach
2. Gdzie w Menedżerze tagów Google znajdziesz kod kontenera?
W wyskakującym okienku po utworzeniu konta i kontenera
W sekcji „Konta” po kliknięciu kontenera
W sekcji „Administracja” po wybraniu kontenera i kliknięciu „Zainstaluj Menedżera tagów Google”
W sekcji „Wersje” po kliknięciu tagu
3. Którego formatu identyfikatora śledzenia należy użyć podczas konfigurowania tagu Wyświetlenie strony w Analytics?
UA-123456-7
123456
123456-7
UA-123456
4. Jakiego rodzaju zmiennej należy użyć, aby skonfigurować przeznaczoną do wielokrotnego użycia zmienną identyfikatora usługi Google Analytics?
Zdefiniowanej przez użytkownika zmiennej typu Stała
Zdefiniowanej przez użytkownika zmiennej warstwy danych
Wbudowanej zmiennej Zdarzenie
Wbudowanej zmiennej Klasy kliknięcia
5. Jakie korzyści wiążą się z używaniem warstwy danych w Menedżerze tagów?
Pisanie i edytowanie kodu w interfejsie GTM
Przekazywanie danych do aplikacji innych firm
Uruchamianie tagów na podstawie danych
Automatyczne szyfrowanie danych
6. Gdzie w kodzie witryny należy umieścić obiekt warstwy danych?
Przed fragmentem kodu kontenera
Po fragmencie kodu kontenera
W obrębie fragmentu kodu kontenera
Pod koniec kodu HTML
7. Jak wygląda struktura zmiennych w warstwie danych?
Jako pliki cookie kodu JavaScript
Jako typy zmiennych
Jako kontenery
Jako pary klucz-wartość
8. Skąd można czerpać informacje umieszczane w warstwie danych?
Wstępne wypełnianie warstwy danych wartościami podczas wczytywania strony za pomocą kodu JavaScript
Przekazywanie informacji do warstwy danych za pomocą Google Analytics
Przekazywanie informacji do warstwy danych za pomocą Google Analytics
Przekazywanie wartości ze strony internetowej do warstwy danych za pomocą kodu JavaScript
9. Zmienne warstwy powielają się automatycznie na stronach
Prawda
Fałsz
TEST III
1. Co należy skonfigurować, aby przekazywać wartości statyczne z witryny do wymiarów niestandardowych Google Analytics za pomocą warstwy danych?
Niestandardowy segment
Warstwę danych ? ( trzeba dodać warstwę danych do strony „miejsca docelowe”)
Zmienną warstwy danych (1)
Tag Google Analytics z wymiarem niestandardowym (konfiguracja: admin – property – custom definitions – custom dimension – utworzone – wyświetli się fragment kodu (zawiera numer wymiaru – niezbędny do zmapowania tagu analytics „wyś strony” z odpowiednimi wym. niestan.)
2. Na co pozwala metoda przekazywania („push”) w warstwie danych?
Na przekazywanie danych z Google Analytics do witryny
Na przekazywanie danych z witryny do warstwy danych
Na przekazywanie danych z Google Ads do warstwy danych
Na przekazywanie danych z jednego konta Menedżera tagów na inne
3. Co należy skonfigurować, aby przekazywać wartości dynamiczne z witryny do niestandardowych danych Google Analytics za pomocą warstwy danych?
Regułę
Warstwę danych? ( dodanie do danej strony (np. zakup) – strona podziękowania kodu warstwy danych, który przekaze łączna wartość wycieczki z url-a do warstwy danych) (napisanie kodu java, który będzie wyodrębniał cene z urla za pomca zmiennej „x” – tripPrice i dalej przekazywał do warstwy danych)
Zmienną warstwy danych
Tag Google Analytics z niestandardowymi danymi (jak w pyt 1.)
4. Co należy dodać w Menedżerze tagów do tagu Analytics Wyświetlenie strony, aby za jego pomocą wysyłać dane wymiaru niestandardowego?
Identyfikator konta Menedżera tagów
Identyfikator usługi Analytics
Metodę przekazywania JavaScript
Numer indeksu wymiaru niestandardowego
5. Co należy dodać w Menedżerze tagów do tagu Analytics Wyświetlenie strony, aby za jego pomocą wysyłać dane niestandardowe?
Identyfikator konta Menedżera tagów
Identyfikator usługi Analytics
Metodę przekazywania JavaScript
Numer indeksu niestandardowych danych
6. Jaki typ zdarzenia należy wybrać, by śledzić kliknięcia przycisków za pomocą reguły zdarzenia?
Kliknięcie
Formularz
Wyświetlenie strony
Zmiana w historii
7. Jakie działania w witrynie mogą wyzwolić tag zdarzenia Google Analytics w Menedżerze tagów?
Kliknięcia przycisku Prześlij
Kliknięcia przycisku Odtwórz wideo
Wybór pozycji w menu
Zamknięcie strony
8. Jakiego rodzaju zmiennej zdefiniowanej przez użytkownika należy użyć do śledzenia adresu URL strony internetowej w Menedżerze tagów?
Zmiennej Ścieżka strony
Zmiennej URL
Zmiennej Klasy kliknięć
Elementu DOM
9. Jakiego typu zmiennej Menedżera tagów należy użyć, aby śledzić jedynie część adresu URL po znaku #?
Portu adresu URL
Zapytania adresu URL
Fragmentu adresu URL
Ścieżki adresu URL
10. Którą zmienną wbudowaną należy wybrać, by zdefiniować regułę zdarzenia na podstawie klasy przycisku Prześlij?
Wbudowanej zmiennej Zdarzenie
Wbudowanej zmiennej Element
Wbudowanej zmiennej Klasy kliknięcia
Wbudowanej zmiennej Cel kliknięcia
TEST IV
1. Jakie dane z konta Google Ads są potrzebne, by utworzyć tag śledzenia konwersji Google Ads w Menedżerze tagów?
Numer konta Google Ads
Etykietę konwersji
Identyfikator konwersji
Właściwość konwersji
2. Co należy umieścić w polu Wartość konwersji, aby dynamicznie pobierać wartości konwersji powiązanych z tagiem Google Ads?
Wbudowaną zmienną Strona odsyłająca, rejestrującą URL-e konwersji
Zdefiniowaną przez użytkownika zmienną rejestrującą kwotę konwersji
Podaną w Analytics medianę wydatków użytkownika
Szacowaną wysokość wydatków użytkowników podaną przez zmienną Analytics, która rejestruje adresy URL konwersji
3. Jakie informacje są używane w remarketingu dynamicznym Google Analytics do wyświetlania użytkownikom strony reklam związanych z treściami, którymi byli wcześniej zainteresowani?
Atrybuty działania i sesji zbierane w warstwie danych
Z informacji o produktach, którym użytkownik dał +1 w Google Plus
Z danych użytkownika zapisanych w pliku cookie Analytics
Atrybuty działania i sesji zbierane w Google Ads
4. Gdzie należy włączyć zbieranie danych w ramach Funkcji reklamowych w celu skonfigurowania remarketingu dynamicznego w Menedżerze tagów?
W ustawieniach administratora konta Google Ads
W ustawieniach administratora konta Analytics
W ustawieniach administratora konta Menedżera tagów
W panelu Menedżera tagów
5. Czego potrzebuje Google Ads, by wygenerować reklamy dynamiczne na podstawie wcześniejszych interakcji użytkownika z produktami i usługami na stronie?
Z plików cookie przeglądarki
Z metod kodu JavaScript
Z atrybutów dynamicznych
Z profili użytkowników
6. Gdzie znajdziesz listę atrybutów branżowych wykorzystywanych w remarketingu dynamicznym?
W Centrum pomocy Google Analytics
W obszarze Administracja w Google Analytics
W obszarze Administracja w Menedżerze tagów
W obszarze Administracja w Google Ads
7. Jaką zmienną należy skonfigurować w Menedżerze tagów na potrzeby remarketingu dynamicznego, aby zbierać informacje w warstwie danych?
Zmienną typu Stała
Zmienną warstwy danych
Zmienną Google Ads
Zmienną Zdarzenie
8. Co należy skonfigurować w Google Analytics, aby na potrzeby remarketingu dynamicznego zbierać informacje z warstwy danych i przesyłać je do AdWords?
Zmienną typu Stała
Zmienną warstwy danych
Zmienną Google Ads
Zmienną Zdarzenie
9. Jakiego typu śledzenia Analytics należy użyć, aby w remarketingu dynamicznym korzystać z warstwy danych do zbierania informacji o dodaniu przez użytkownika produktu do koszyka bez odświeżania strony?
Wyświetlenie strony
Zdarzenie
Transakcja
Społecznościowe
10. Jeśli chcesz na potrzeby remarketingu dynamicznego ustawić uruchamianie tagu na określonej stronie, jakie powinno być ustawienie zmiennej reguły?
URL strony
Strona odsyłająca
Klasy kliknięcia
Nazwa hosta strony