Kursy, szkolenia

Google Analytics dla zaawansowanych

Google Analytics

Poniżej przedstawiamy 4 testy z egzaminu google analytics dla zaawansowanych wraz z odpowiedziami. Odpowiedzi służą do przeanalizowania swoich wątpliwości i uzupełnienie własnej wiedzy. Odpowiedzi nie podajemy jako ściągi ponieważ brak umiejętności bardzo szybko zweryfikuje życie.

TEST 1

  • 1. Jeśli zainstalujesz ten sam domyślny kod śledzenia na stronach w różnych domenach, Analytics będzie zliczać użytkowników i sesje osobno dla każdej domeny.
    •  Prawda
    •  Fałsz
  • 2. Jaką nazwę nosi w Google Analytics adres URL, który przekazuje parametry danych do raportowania?
    •  Tag
    •  Działanie
    •  Wymiar
    •  Dane
  • 3. Kiedy kod śledzenia Analytics wysyła do Google Analytics działanie związane z wyświetleniem strony?
    •  Za każdym razem, gdy użytkownik kliknie film
    •  Za każdym razem, gdy użytkownik doda pozycję do koszyka
    •  Za każdym razem, gdy użytkownik przeprowadza wyszukiwanie w witrynie
    •  Za każdym razem, gdy użytkownik wczytuje stronę internetową
  • 4. Kiedy kod śledzenia Analytics wysyła działanie związane ze zdarzeniem?
    •  Za każdym razem, gdy użytkownik wykonuje działanie objęte śledzeniem odsłon
    •  Za każdym razem, gdy użytkownik dokona rezerwacji w witrynie turystycznej
    •  Za każdym razem, gdy użytkownik doda zdarzenie do kalendarza
    •  Za każdym razem, gdy użytkownik wykonuje działanie objęte śledzeniem zdarzeń
  • 5. Z czego Google Analytics korzysta przy rozróżnianiu nowych i powracających użytkowników?
    •  Plik cookie przeglądarki
    •  Sztuczna inteligencja
    •  Przypisywany losowo unikalny identyfikator
    •  Sekwencyjny unikalny identyfikator
  • 6. Co się stanie, gdy użytkownik usunie z przeglądarki plik cookie Analytics?
    •  Analytics powiadomi użytkownika, że musi utworzyć nowy plik cookie Analytics
    •  Usługa Analytics nie będzie mogła powiązać danych o zachowaniu użytkownika z danymi zebranymi wcześniej przez kod śledzenia
    •  Po kolejnym wczytaniu strony objętej śledzeniem Analytics utworzy nowy unikalny identyfikator
    •  Usługa Analytics automatycznie rozpozna powracających użytkowników
  • 7. Domyślnie Google Analytics rozpoznaje powracających użytkowników, którzy na przestrzeni wielu sesji korzystają z różnych przeglądarek i urządzeń.
    •  Prawda
    •  Fałsz
  • 8. Po ilu minutach domyślnie kończy się sesja w Google Analytics?
    •  5
    •  15
    •  30
    •  60
  • 9. Jakiej funkcji należy użyć, by wysyłać do Google Analytics dane z dowolnego urządzenia połączonego z internetem, np. punktu sprzedaży w sklepie?
    •  Import danych
    •  Pliki cookie przeglądarki
    •  Protokołu sieciowego
    •  Measurement Protocol
  • 10. Jeśli cel zdarzenia to „odtworzenie filmu”, to ile konwersji celu zarejestruje Google Analytics, jeśli ten sam film zostanie odtworzony trzy razy w trakcie tej samej sesji?
    •  1
    •  2
    •  3
    •  4
  • 11. Które opcje są typami celów w Google Analytics?
    •  Miejsce docelowe
    •  Koszyk
    •  Strony/ekrany na sesję
    •  Czas trwania
  • 12. Jeśli dane zostały wykluczone z widoku za pomocą filtra, można je przywrócić w ciągu trzydziestu dni.
    •  Prawda
    •  Fałsz
  • 13. Których zakresów można użyć w przypadku wymiarów i danych?
    •  Zakres na poziomie zdarzenia, sesji lub transakcji
    •  Zakres na poziomie lokalizacji, czasu trwania lub użytkownika
    •  Zakres na poziomie działania, sesji lub użytkownika
    •  Zakres na poziomie zdarzenia, czasu trwania lub transakcji
  • 14. Jaka jest kolejność działań podczas definiowania planu pomiarów?
    •  Cele biznesowe > kluczowe wskaźniki skuteczności > kluczowe działania
    •  Kluczowe wskaźniki skuteczności > kluczowe działania > cele biznesowe
    •  Kluczowe działania > kluczowe wskaźniki skuteczności > cele biznesowe
    •  Cele biznesowe > kluczowe działania > kluczowe wskaźniki skuteczności
  • 15. Makrokonwersje w planie pomiarów to:
    •  Dane używane do mierzenia sukcesu firmy
    •  Najważniejsze czynności wykonywane przez użytkowników witryny, które realizują określone cele biznesowe
    •  Dodatkowe czynności wykonywane w witrynie przez użytkowników, które prowadzą do głównych czynności
    •  Lista skrótów klawiszowych do wykonywania zadań pomiarowych w Google Analytics

TEST 2

  • 1. Jaką funkcję musisz skonfigurować, jeśli w ramach tej samej usługi w Google Analytics chcesz zbierać dane o dwóch witrynach mających różne adresy URL?
    •  Filtry zaawansowane
    •  Śledzenie w wielu domenach
    •  Śledzenie zdarzeń
    •  Wymiary niestandardowe
  • 2. Filtry widoku można stosować wstecznie do dowolnych danych, które zostały już przetworzone.
    •  Prawda
    •  Fałsz
  • 3. Jaki filtr zastosujesz, by wyświetlić w widoku danych tylko dane o użytkownikach ze Stanów Zjednoczonych i Kanady?
    •  Filtr 1: uwzględnij Stany Zjednoczone > Filtr 2: uwzględnij Kanada
    •  Filtr 1: uwzględnij Kanada > Filtr 2: uwzględnij Stany Zjednoczone
    •  Filtr 1: uwzględnij Stany Zjednoczone i Kanada
    •  Filtr 1: wyklucz Europa i Azja
  • 4. Jaką funkcję Google Analytics musisz skonfigurować, by wyświetlać w raportach dane według różnych kategorii użytkowników, np. z podziałem na Brąz, Złoto i Platynę?
    •  Śledzenie zdarzeń
    •  Dane niestandardowe
    •  Wymiar niestandardowy
    •  Niestandardowy filtr
  • 5. Co dane muszą mieć wspólnego z wymiarami, by można było je powiązać?
    •  Utworzone przez tę samą osobę
    •  Ta sama data utworzenia
    •  Ten sam widok danych
    •  Ten sam zakres
  • 6. Jaki zakres musisz zastosować, jeśli chcesz utworzyć wymiar niestandardowy, by analizować stan członkostwa użytkownika (na przykład jego poziom nagrody)?
    •  Działanie
    •  Produkt
    •  Sesja
    •  Użytkownik
  • 7. W których raportach można stosować wymiary niestandardowe?
    •  Jako wymiary główne w standardowych raportach
    •  Jako wymiary dodatkowe w standardowych raportach
    •  Jako wymiary główne w niestandardowych raportach
    •  Jako dane niestandardowe w niestandardowych raportach
  • 8. Na jakie dane wpływa aktywny wymiar niestandardowy?
    •  Dane zebrane przed zastosowaniem wymiaru niestandardowego
    •  Dane zebrane po zastosowaniu wymiaru niestandardowego
    •  Wszystkie dane usługi
    •  Żadne dane usługi
  • 9. Której funkcji użyjesz, by policzyć komentarze dodane przez użytkowników na stronie w witrynie?
    •  Niestandardowy filtr
    •  Wymiar niestandardowy
    • Dane niestandardowe
    •  Alert niestandardowy
  • 10. Jakich zakresów mogą używać dane niestandardowe?
    •  Działanie
    •  Produkt
    •  Sesja
    •  Użytkownik
  • 11. Które cztery parametry służące do raportowania możesz uwzględnić w działaniu związanym ze zdarzeniem?
    •  Kategoria, Działanie, Etykieta, Całkowita liczba zdarzeń
    •  Kategoria, Działanie, Etykieta, Unikalne zdarzenia
    •  Kategoria, Działanie, Etykieta, Wartość
    •  Zdarzenie, Kategoria, Działanie, Etykieta
  • 12. Ile unikalnych zdarzeń zostanie naliczone, gdy użytkownik obejrzy trzy razy podczas jednej sesji film z włączonym śledzeniem zdarzeń?
    •  0
    •  K1
    •  K2
    •  3

TEST 3

  • 1. Dane której z poniższych grup możesz analizować po zastosowaniu segmentów w raportach?
    •  Użytkownicy w wieku 25–34 lata, którzy mieli w przeglądarce ustawiony język hiszpański
    •  Użytkowników, którzy po wyświetleniu strony obejrzeli film
    •  Użytkowników, którzy weszli w interakcję z profilem firmy w mediach społecznościowych lub zareagowali na kampanię e-mailową
    •  Użytkownicy, którzy mają dzieci poniżej 18 roku życia
  • 2. Których kryteriów możesz używać do tworzenia segmentów niestandardowych?
    •  Wymiary
    •  Dane
    •  Daty sesji
    •  Sekwencje działań użytkowników
  • 3. Ile segmentów można zastosować jednocześnie?
    •  1
    •  2
    •  3
    •  4
  • 4. Segmenty są stosowane przed próbkowaniem, więc dane poddane segmentowaniu nie będą objęte próbkowaniem.
    •  Prawda
    •  Fałsz
  • 5. Który raport pokazuje dane posegmentowane według kanału?
    •  Segmentacja
    •  Źródło/medium
    •  Kanały
    •  Atrybucja
  • 6. W którym kanale jest grupowany ruch z kampanii Google Ads oraz Google Marketing Platform wyświetlanych w sieci reklamowej Google?
    •  Płatne wyniki wyszukiwania
    •  Bezpłatne wyniki wyszukiwania
    •  Direct
    •  Sieć reklamowa
  • 7. Który raport zawiera informacje o stronach z największym natężeniem ruchu i najwyższym poziomem zaangażowania?
    •  Raport Aktywni użytkownicy
    •  Raport Zaangażowanie
    •  Raport Wszystkie strony
    •  Raport Częstotliwość i czas od poprzedniej wizyty
  • 8. Do którego źródła Google Analytics przypisze wszystkie udziały w konwersji w modelu atrybucji „ostatniego kliknięcia”?
    •  Pierwsze działanie marketingowe
    •  Ostatnie działanie marketingowe
    •  Pojedyncza konwersja wspomagana
    •  Wszystkie konwersje wspomagane
  • 9. Do których kanałów mogą przypisywać konwersje raporty Ścieżki wielokanałowe?
    •  Witryny odsyłające
    •  Płatne i bezpłatne wyniki wyszukiwania
    •  Kampanie niestandardowe
    •  Kanały telewizyjne
  • 10. Jak Google Analytics zakwalifikuje kanał, który miał udział w konwersji przed ostateczną interakcją?
    •  Główna konwersja
    •  Konwersja wspomagana
    •  Atrybucja przedostatniego kliknięcia
    •  Atrybucja ostatniego kliknięcia
  • 11. Jaki raport zawiera listę użytkowników, którzy rozpoczęli sesje w witrynie w okresie 1 dnia, 7 dni, 14 dni lub 30 dni?
    •  Raport Eksplorator użytkownika
    •  Raport Aktywni użytkownicy
    •  Raport Przepływ użytkowników
    •  Raport Zachowanie ogółem
  • 12. Który raport grupuje odbiorców według daty pozyskania, a następnie porównuje dane o ich zachowaniu w kolejnych tygodniach?
    •  Raport Zachowanie ogółem
    •  Raport Aktywni użytkownicy
    •  Raport Przepływ użytkowników
    •  Raport Analiza kohortowa
  • 13. Jakie możliwości oferują raporty niestandardowe?
    •  Używanie wielu wymiarów naraz w tym samym raporcie
    •  Tworzenie raportów z niestandardowymi danymi
    •  Używanie wymiaru niestandardowego jako wymiaru głównego
    •  Tworzenie raportów z atrybucją opartą na danych
  • 14. W jakiego typu raporcie niestandardowym znajdziesz statyczną, możliwą do sortowania tabelę z wierszami danych?
    •  Eksplorator
    •  Tabela kartotekowa
    •  Nakładka mapy
    •  Tabela przestawna
  • 15. Co uniemożliwi wyświetlanie danych w raporcie niestandardowym
    •  Zastosowanie filtra, który odfiltruje wszystkie dane
    •  Nieudostępnienie raportu niestandardowego użytkownikom korzystającym z tego samego widoku danych
    •  Uwzględnienie w raporcie wymiarów i danych mających różne zakresy
    •  Zastosowanie w raporcie niestandardowym zbyt wielu wymiarów

TEST 4

  • 1. Co nazywamy „remarketingiem” w Google Analytics?
    •  Konwersje zrealizowane przez użytkowników, którzy odwiedzają witrynę po raz pierwszy
    •  Wyświetlanie użytkownikom reklam kierowanych, by ponownie przyciągnąć ich do witryny i zachęcić do zrealizowania konwersji
    •  Gdy Google Analytics nie może rozróżnić nowych użytkowników, ponieważ usunęli oni swoje pliki cookie przeglądarki
    •  Gdy użytkownik kupuje oferowany przez Ciebie produkt u konkurencji
  • 2. Co trzeba włączyć najpierw, by korzystać z remarketingu w Google Analytics?
    •  Funkcje raportowania o reklamach
    •  Dane demograficzne i zainteresowania
    •  Połączenie z kontem Google Ads lub Display & Video 360
    •  Wymiar niestandardowy
  • 3. Które grupy odbiorców remarketingu można zdefiniować w Google Analytics?
    •  Użytkownicy, którzy odwiedzili określoną stronę w witrynie
    •  Użytkownicy, którzy odtworzyli film w witrynie
    •  Użytkownicy, którzy posługują się określonym językiem
    •  Użytkownicy, którzy szukali produktu w wyszukiwarce Google
  • 4. Wskaż usługi Google, w których można wyświetlać trafne reklamy dzięki remarketingowi.
    •  Sieć reklamowa Google
    •  Witryny Google
    •  Aplikacje mobilne
    •  Wyszukiwarka Google
  • 5. Ile wynosi maksymalny czas trwania członkostwa użytkownika w grupie odbiorców remarketingu?
    •  120 dni
    •  180 dni
    •  365 dni
    •  540 dni
  • 6. Jakich danych Google Analytics można użyć do zdefiniowania odbiorców remarketingu?
    •  Zdefiniowany wstępnie segment
    •  Niestandardowy segment
    •  Adres e-mail użytkownika
    •  Użytkownicy, którzy nigdy nie odwiedzili Twojej witryny
  • 7. Ilu plików cookie użytkowników wymaga lista odbiorców, by można ją było wykorzystać do wyświetlania reklam remarketingowych Google Ads w wyszukiwarce?
  •  100
  •  1000
  •  2000
  •  5000
  • 8. Dla jakich użytkowników możesz stosować remarketing dynamiczny, by ponownie przyciągnąć ich do witryny?
    •  Użytkownicy, którzy zamieścili pozytywną opinię o produkcie
    •  Użytkownicy, którzy wyświetlili stronę wyników wyszukiwania w witrynie
    •  Użytkownicy, którzy wyświetlali strony ze szczegółowymi informacjami o produktach
    •  Użytkownicy, którzy porzucili koszyk z produktami
  • 9. Z czym należy połączyć konto Google Ads, aby skonfigurować remarketing dynamiczny w przypadku firmy z branży handlu detalicznego?
    •  Google Search Center
    •  Google Analytics Center
    •  Google Merchant Center
    •  Centrum pomocy Google
  • 10. Co należy utworzyć w Google Analytics, by skonfigurować remarketing dynamiczny?
    •  Niestandardowy segment
    •  Dane niestandardowe
    •  Wymiar niestandardowy
    •  Raport niestandardowy

Pozostałe kursy z akademii Google Analytics

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *