Poniżej przedstawiamy 4 testy z egzaminu google analytics dla zaawansowanych wraz z odpowiedziami. Odpowiedzi służą do przeanalizowania swoich wątpliwości i uzupełnienie własnej wiedzy. Odpowiedzi nie podajemy jako ściągi ponieważ brak umiejętności bardzo szybko zweryfikuje życie.
TEST 1
- 1. Jeśli zainstalujesz ten sam domyślny kod śledzenia na stronach w różnych domenach, Analytics będzie zliczać użytkowników i sesje osobno dla każdej domeny.
- Prawda
- Fałsz
- 2. Jaką nazwę nosi w Google Analytics adres URL, który przekazuje parametry danych do raportowania?
- Tag
- Działanie
- Wymiar
- Dane
- 3. Kiedy kod śledzenia Analytics wysyła do Google Analytics działanie związane z wyświetleniem strony?
- Za każdym razem, gdy użytkownik kliknie film
- Za każdym razem, gdy użytkownik doda pozycję do koszyka
- Za każdym razem, gdy użytkownik przeprowadza wyszukiwanie w witrynie
- Za każdym razem, gdy użytkownik wczytuje stronę internetową
- 4. Kiedy kod śledzenia Analytics wysyła działanie związane ze zdarzeniem?
- Za każdym razem, gdy użytkownik wykonuje działanie objęte śledzeniem odsłon
- Za każdym razem, gdy użytkownik dokona rezerwacji w witrynie turystycznej
- Za każdym razem, gdy użytkownik doda zdarzenie do kalendarza
- Za każdym razem, gdy użytkownik wykonuje działanie objęte śledzeniem zdarzeń
- 5. Z czego Google Analytics korzysta przy rozróżnianiu nowych i powracających użytkowników?
- Plik cookie przeglądarki
- Sztuczna inteligencja
- Przypisywany losowo unikalny identyfikator
- Sekwencyjny unikalny identyfikator
- 6. Co się stanie, gdy użytkownik usunie z przeglądarki plik cookie Analytics?
- Analytics powiadomi użytkownika, że musi utworzyć nowy plik cookie Analytics
- Usługa Analytics nie będzie mogła powiązać danych o zachowaniu użytkownika z danymi zebranymi wcześniej przez kod śledzenia
- Po kolejnym wczytaniu strony objętej śledzeniem Analytics utworzy nowy unikalny identyfikator
- Usługa Analytics automatycznie rozpozna powracających użytkowników
- 7. Domyślnie Google Analytics rozpoznaje powracających użytkowników, którzy na przestrzeni wielu sesji korzystają z różnych przeglądarek i urządzeń.
- Prawda
- Fałsz
- 8. Po ilu minutach domyślnie kończy się sesja w Google Analytics?
- 5
- 15
- 30
- 60
- 9. Jakiej funkcji należy użyć, by wysyłać do Google Analytics dane z dowolnego urządzenia połączonego z internetem, np. punktu sprzedaży w sklepie?
- Import danych
- Pliki cookie przeglądarki
- Protokołu sieciowego
- Measurement Protocol
- 10. Jeśli cel zdarzenia to „odtworzenie filmu”, to ile konwersji celu zarejestruje Google Analytics, jeśli ten sam film zostanie odtworzony trzy razy w trakcie tej samej sesji?
- 1
- 2
- 3
- 4
- 11. Które opcje są typami celów w Google Analytics?
- Miejsce docelowe
- Koszyk
- Strony/ekrany na sesję
- Czas trwania
- 12. Jeśli dane zostały wykluczone z widoku za pomocą filtra, można je przywrócić w ciągu trzydziestu dni.
- Prawda
- Fałsz
- 13. Których zakresów można użyć w przypadku wymiarów i danych?
- Zakres na poziomie zdarzenia, sesji lub transakcji
- Zakres na poziomie lokalizacji, czasu trwania lub użytkownika
- Zakres na poziomie działania, sesji lub użytkownika
- Zakres na poziomie zdarzenia, czasu trwania lub transakcji
- 14. Jaka jest kolejność działań podczas definiowania planu pomiarów?
- Cele biznesowe > kluczowe wskaźniki skuteczności > kluczowe działania
- Kluczowe wskaźniki skuteczności > kluczowe działania > cele biznesowe
- Kluczowe działania > kluczowe wskaźniki skuteczności > cele biznesowe
- Cele biznesowe > kluczowe działania > kluczowe wskaźniki skuteczności
- 15. Makrokonwersje w planie pomiarów to:
- Dane używane do mierzenia sukcesu firmy
- Najważniejsze czynności wykonywane przez użytkowników witryny, które realizują określone cele biznesowe
- Dodatkowe czynności wykonywane w witrynie przez użytkowników, które prowadzą do głównych czynności
- Lista skrótów klawiszowych do wykonywania zadań pomiarowych w Google Analytics
TEST 2
- 1. Jaką funkcję musisz skonfigurować, jeśli w ramach tej samej usługi w Google Analytics chcesz zbierać dane o dwóch witrynach mających różne adresy URL?
- Filtry zaawansowane
- Śledzenie w wielu domenach
- Śledzenie zdarzeń
- Wymiary niestandardowe
- 2. Filtry widoku można stosować wstecznie do dowolnych danych, które zostały już przetworzone.
- Prawda
- Fałsz
- 3. Jaki filtr zastosujesz, by wyświetlić w widoku danych tylko dane o użytkownikach ze Stanów Zjednoczonych i Kanady?
- Filtr 1: uwzględnij Stany Zjednoczone > Filtr 2: uwzględnij Kanada
- Filtr 1: uwzględnij Kanada > Filtr 2: uwzględnij Stany Zjednoczone
- Filtr 1: uwzględnij Stany Zjednoczone i Kanada
- Filtr 1: wyklucz Europa i Azja
- 4. Jaką funkcję Google Analytics musisz skonfigurować, by wyświetlać w raportach dane według różnych kategorii użytkowników, np. z podziałem na Brąz, Złoto i Platynę?
- Śledzenie zdarzeń
- Dane niestandardowe
- Wymiar niestandardowy
- Niestandardowy filtr
- 5. Co dane muszą mieć wspólnego z wymiarami, by można było je powiązać?
- Utworzone przez tę samą osobę
- Ta sama data utworzenia
- Ten sam widok danych
- Ten sam zakres
- 6. Jaki zakres musisz zastosować, jeśli chcesz utworzyć wymiar niestandardowy, by analizować stan członkostwa użytkownika (na przykład jego poziom nagrody)?
- Działanie
- Produkt
- Sesja
- Użytkownik
- 7. W których raportach można stosować wymiary niestandardowe?
- Jako wymiary główne w standardowych raportach
- Jako wymiary dodatkowe w standardowych raportach
- Jako wymiary główne w niestandardowych raportach
- Jako dane niestandardowe w niestandardowych raportach
- 8. Na jakie dane wpływa aktywny wymiar niestandardowy?
- Dane zebrane przed zastosowaniem wymiaru niestandardowego
- Dane zebrane po zastosowaniu wymiaru niestandardowego
- Wszystkie dane usługi
- Żadne dane usługi
- 9. Której funkcji użyjesz, by policzyć komentarze dodane przez użytkowników na stronie w witrynie?
- Niestandardowy filtr
- Wymiar niestandardowy
- Dane niestandardowe
- Alert niestandardowy
- 10. Jakich zakresów mogą używać dane niestandardowe?
- Działanie
- Produkt
- Sesja
- Użytkownik
- 11. Które cztery parametry służące do raportowania możesz uwzględnić w działaniu związanym ze zdarzeniem?
- Kategoria, Działanie, Etykieta, Całkowita liczba zdarzeń
- Kategoria, Działanie, Etykieta, Unikalne zdarzenia
- Kategoria, Działanie, Etykieta, Wartość
- Zdarzenie, Kategoria, Działanie, Etykieta
- 12. Ile unikalnych zdarzeń zostanie naliczone, gdy użytkownik obejrzy trzy razy podczas jednej sesji film z włączonym śledzeniem zdarzeń?
- 0
- K1
- K2
- 3
TEST 3
- 1. Dane której z poniższych grup możesz analizować po zastosowaniu segmentów w raportach?
- Użytkownicy w wieku 25–34 lata, którzy mieli w przeglądarce ustawiony język hiszpański
- Użytkowników, którzy po wyświetleniu strony obejrzeli film
- Użytkowników, którzy weszli w interakcję z profilem firmy w mediach społecznościowych lub zareagowali na kampanię e-mailową
- Użytkownicy, którzy mają dzieci poniżej 18 roku życia
- 2. Których kryteriów możesz używać do tworzenia segmentów niestandardowych?
- Wymiary
- Dane
- Daty sesji
- Sekwencje działań użytkowników
- 3. Ile segmentów można zastosować jednocześnie?
- 1
- 2
- 3
- 4
- 4. Segmenty są stosowane przed próbkowaniem, więc dane poddane segmentowaniu nie będą objęte próbkowaniem.
- Prawda
- Fałsz
- 5. Który raport pokazuje dane posegmentowane według kanału?
- Segmentacja
- Źródło/medium
- Kanały
- Atrybucja
- 6. W którym kanale jest grupowany ruch z kampanii Google Ads oraz Google Marketing Platform wyświetlanych w sieci reklamowej Google?
- Płatne wyniki wyszukiwania
- Bezpłatne wyniki wyszukiwania
- Direct
- Sieć reklamowa
- 7. Który raport zawiera informacje o stronach z największym natężeniem ruchu i najwyższym poziomem zaangażowania?
- Raport Aktywni użytkownicy
- Raport Zaangażowanie
- Raport Wszystkie strony
- Raport Częstotliwość i czas od poprzedniej wizyty
- 8. Do którego źródła Google Analytics przypisze wszystkie udziały w konwersji w modelu atrybucji „ostatniego kliknięcia”?
- Pierwsze działanie marketingowe
- Ostatnie działanie marketingowe
- Pojedyncza konwersja wspomagana
- Wszystkie konwersje wspomagane
- 9. Do których kanałów mogą przypisywać konwersje raporty Ścieżki wielokanałowe?
- Witryny odsyłające
- Płatne i bezpłatne wyniki wyszukiwania
- Kampanie niestandardowe
- Kanały telewizyjne
- 10. Jak Google Analytics zakwalifikuje kanał, który miał udział w konwersji przed ostateczną interakcją?
- Główna konwersja
- Konwersja wspomagana
- Atrybucja przedostatniego kliknięcia
- Atrybucja ostatniego kliknięcia
- 11. Jaki raport zawiera listę użytkowników, którzy rozpoczęli sesje w witrynie w okresie 1 dnia, 7 dni, 14 dni lub 30 dni?
- Raport Eksplorator użytkownika
- Raport Aktywni użytkownicy
- Raport Przepływ użytkowników
- Raport Zachowanie ogółem
- 12. Który raport grupuje odbiorców według daty pozyskania, a następnie porównuje dane o ich zachowaniu w kolejnych tygodniach?
- Raport Zachowanie ogółem
- Raport Aktywni użytkownicy
- Raport Przepływ użytkowników
- Raport Analiza kohortowa
- 13. Jakie możliwości oferują raporty niestandardowe?
- Używanie wielu wymiarów naraz w tym samym raporcie
- Tworzenie raportów z niestandardowymi danymi
- Używanie wymiaru niestandardowego jako wymiaru głównego
- Tworzenie raportów z atrybucją opartą na danych
- 14. W jakiego typu raporcie niestandardowym znajdziesz statyczną, możliwą do sortowania tabelę z wierszami danych?
- Eksplorator
- Tabela kartotekowa
- Nakładka mapy
- Tabela przestawna
- 15. Co uniemożliwi wyświetlanie danych w raporcie niestandardowym
- Zastosowanie filtra, który odfiltruje wszystkie dane
- Nieudostępnienie raportu niestandardowego użytkownikom korzystającym z tego samego widoku danych
- Uwzględnienie w raporcie wymiarów i danych mających różne zakresy
- Zastosowanie w raporcie niestandardowym zbyt wielu wymiarów
TEST 4
- 1. Co nazywamy „remarketingiem” w Google Analytics?
- Konwersje zrealizowane przez użytkowników, którzy odwiedzają witrynę po raz pierwszy
- Wyświetlanie użytkownikom reklam kierowanych, by ponownie przyciągnąć ich do witryny i zachęcić do zrealizowania konwersji
- Gdy Google Analytics nie może rozróżnić nowych użytkowników, ponieważ usunęli oni swoje pliki cookie przeglądarki
- Gdy użytkownik kupuje oferowany przez Ciebie produkt u konkurencji
- 2. Co trzeba włączyć najpierw, by korzystać z remarketingu w Google Analytics?
- Funkcje raportowania o reklamach
- Dane demograficzne i zainteresowania
- Połączenie z kontem Google Ads lub Display & Video 360
- Wymiar niestandardowy
- 3. Które grupy odbiorców remarketingu można zdefiniować w Google Analytics?
- Użytkownicy, którzy odwiedzili określoną stronę w witrynie
- Użytkownicy, którzy odtworzyli film w witrynie
- Użytkownicy, którzy posługują się określonym językiem
- Użytkownicy, którzy szukali produktu w wyszukiwarce Google
- 4. Wskaż usługi Google, w których można wyświetlać trafne reklamy dzięki remarketingowi.
- Sieć reklamowa Google
- Witryny Google
- Aplikacje mobilne
- Wyszukiwarka Google
- 5. Ile wynosi maksymalny czas trwania członkostwa użytkownika w grupie odbiorców remarketingu?
- 120 dni
- 180 dni
- 365 dni
- 540 dni
- 6. Jakich danych Google Analytics można użyć do zdefiniowania odbiorców remarketingu?
- Zdefiniowany wstępnie segment
- Niestandardowy segment
- Adres e-mail użytkownika
- Użytkownicy, którzy nigdy nie odwiedzili Twojej witryny
- 7. Ilu plików cookie użytkowników wymaga lista odbiorców, by można ją było wykorzystać do wyświetlania reklam remarketingowych Google Ads w wyszukiwarce?
- 100
- 1000
- 2000
- 5000
- 8. Dla jakich użytkowników możesz stosować remarketing dynamiczny, by ponownie przyciągnąć ich do witryny?
- Użytkownicy, którzy zamieścili pozytywną opinię o produkcie
- Użytkownicy, którzy wyświetlili stronę wyników wyszukiwania w witrynie
- Użytkownicy, którzy wyświetlali strony ze szczegółowymi informacjami o produktach
- Użytkownicy, którzy porzucili koszyk z produktami
- 9. Z czym należy połączyć konto Google Ads, aby skonfigurować remarketing dynamiczny w przypadku firmy z branży handlu detalicznego?
- Google Search Center
- Google Analytics Center
- Google Merchant Center
- Centrum pomocy Google
- 10. Co należy utworzyć w Google Analytics, by skonfigurować remarketing dynamiczny?
- Niestandardowy segment
- Dane niestandardowe
- Wymiar niestandardowy
- Raport niestandardowy