Poniżej przedstawiamy 4 testy z egzaminu google analytics dla zaawansowanych wraz z odpowiedziami. Odpowiedzi służą do przeanalizowania swoich wątpliwości i uzupełnienie własnej wiedzy. Odpowiedzi nie podajemy jako ściągi ponieważ brak umiejętności bardzo szybko zweryfikuje życie.
TEST 1
- 1. Jeśli zainstalujesz ten sam domyślny kod śledzenia na stronach w różnych domenach, Analytics będzie zliczać użytkowników i sesje osobno dla każdej domeny.
- Prawda
 - Fałsz
 
 - 2. Jaką nazwę nosi w Google Analytics adres URL, który przekazuje parametry danych do raportowania?
- Tag
 - Działanie
 - Wymiar
 - Dane
 
 - 3. Kiedy kod śledzenia Analytics wysyła do Google Analytics działanie związane z wyświetleniem strony?
- Za każdym razem, gdy użytkownik kliknie film
 - Za każdym razem, gdy użytkownik doda pozycję do koszyka
 - Za każdym razem, gdy użytkownik przeprowadza wyszukiwanie w witrynie
 - Za każdym razem, gdy użytkownik wczytuje stronę internetową
 
 - 4. Kiedy kod śledzenia Analytics wysyła działanie związane ze zdarzeniem?
- Za każdym razem, gdy użytkownik wykonuje działanie objęte śledzeniem odsłon
 - Za każdym razem, gdy użytkownik dokona rezerwacji w witrynie turystycznej
 - Za każdym razem, gdy użytkownik doda zdarzenie do kalendarza
 - Za każdym razem, gdy użytkownik wykonuje działanie objęte śledzeniem zdarzeń
 
 - 5. Z czego Google Analytics korzysta przy rozróżnianiu nowych i powracających użytkowników?
- Plik cookie przeglądarki
 - Sztuczna inteligencja
 - Przypisywany losowo unikalny identyfikator
 - Sekwencyjny unikalny identyfikator
 
 - 6. Co się stanie, gdy użytkownik usunie z przeglądarki plik cookie Analytics?
- Analytics powiadomi użytkownika, że musi utworzyć nowy plik cookie Analytics
 - Usługa Analytics nie będzie mogła powiązać danych o zachowaniu użytkownika z danymi zebranymi wcześniej przez kod śledzenia
 - Po kolejnym wczytaniu strony objętej śledzeniem Analytics utworzy nowy unikalny identyfikator
 - Usługa Analytics automatycznie rozpozna powracających użytkowników
 
 - 7. Domyślnie Google Analytics rozpoznaje powracających użytkowników, którzy na przestrzeni wielu sesji korzystają z różnych przeglądarek i urządzeń.
- Prawda
 - Fałsz
 
 - 8. Po ilu minutach domyślnie kończy się sesja w Google Analytics?
- 5
 - 15
 - 30
 - 60
 
 - 9. Jakiej funkcji należy użyć, by wysyłać do Google Analytics dane z dowolnego urządzenia połączonego z internetem, np. punktu sprzedaży w sklepie?
- Import danych
 - Pliki cookie przeglądarki
 - Protokołu sieciowego
 - Measurement Protocol
 
 - 10. Jeśli cel zdarzenia to „odtworzenie filmu”, to ile konwersji celu zarejestruje Google Analytics, jeśli ten sam film zostanie odtworzony trzy razy w trakcie tej samej sesji?
- 1
 - 2
 - 3
 - 4
 
 - 11. Które opcje są typami celów w Google Analytics?
- Miejsce docelowe
 - Koszyk
 - Strony/ekrany na sesję
 - Czas trwania
 
 - 12. Jeśli dane zostały wykluczone z widoku za pomocą filtra, można je przywrócić w ciągu trzydziestu dni.
- Prawda
 - Fałsz
 
 - 13. Których zakresów można użyć w przypadku wymiarów i danych?
- Zakres na poziomie zdarzenia, sesji lub transakcji
 - Zakres na poziomie lokalizacji, czasu trwania lub użytkownika
 - Zakres na poziomie działania, sesji lub użytkownika
 - Zakres na poziomie zdarzenia, czasu trwania lub transakcji
 
 - 14. Jaka jest kolejność działań podczas definiowania planu pomiarów?
- Cele biznesowe > kluczowe wskaźniki skuteczności > kluczowe działania
 - Kluczowe wskaźniki skuteczności > kluczowe działania > cele biznesowe
 - Kluczowe działania > kluczowe wskaźniki skuteczności > cele biznesowe
 - Cele biznesowe > kluczowe działania > kluczowe wskaźniki skuteczności
 
 - 15. Makrokonwersje w planie pomiarów to:
- Dane używane do mierzenia sukcesu firmy
 - Najważniejsze czynności wykonywane przez użytkowników witryny, które realizują określone cele biznesowe
 - Dodatkowe czynności wykonywane w witrynie przez użytkowników, które prowadzą do głównych czynności
 - Lista skrótów klawiszowych do wykonywania zadań pomiarowych w Google Analytics
 
 
TEST 2
- 1. Jaką funkcję musisz skonfigurować, jeśli w ramach tej samej usługi w Google Analytics chcesz zbierać dane o dwóch witrynach mających różne adresy URL?
- Filtry zaawansowane
 - Śledzenie w wielu domenach
 - Śledzenie zdarzeń
 - Wymiary niestandardowe
 
 - 2. Filtry widoku można stosować wstecznie do dowolnych danych, które zostały już przetworzone.
- Prawda
 - Fałsz
 
 - 3. Jaki filtr zastosujesz, by wyświetlić w widoku danych tylko dane o użytkownikach ze Stanów Zjednoczonych i Kanady?
- Filtr 1: uwzględnij Stany Zjednoczone > Filtr 2: uwzględnij Kanada
 - Filtr 1: uwzględnij Kanada > Filtr 2: uwzględnij Stany Zjednoczone
 - Filtr 1: uwzględnij Stany Zjednoczone i Kanada
 - Filtr 1: wyklucz Europa i Azja
 
 - 4. Jaką funkcję Google Analytics musisz skonfigurować, by wyświetlać w raportach dane według różnych kategorii użytkowników, np. z podziałem na Brąz, Złoto i Platynę?
- Śledzenie zdarzeń
 - Dane niestandardowe
 - Wymiar niestandardowy
 - Niestandardowy filtr
 
 - 5. Co dane muszą mieć wspólnego z wymiarami, by można było je powiązać?
- Utworzone przez tę samą osobę
 - Ta sama data utworzenia
 - Ten sam widok danych
 - Ten sam zakres
 
 - 6. Jaki zakres musisz zastosować, jeśli chcesz utworzyć wymiar niestandardowy, by analizować stan członkostwa użytkownika (na przykład jego poziom nagrody)?
- Działanie
 - Produkt
 - Sesja
 - Użytkownik
 
 - 7. W których raportach można stosować wymiary niestandardowe?
- Jako wymiary główne w standardowych raportach
 - Jako wymiary dodatkowe w standardowych raportach
 - Jako wymiary główne w niestandardowych raportach
 - Jako dane niestandardowe w niestandardowych raportach
 
 - 8. Na jakie dane wpływa aktywny wymiar niestandardowy?
- Dane zebrane przed zastosowaniem wymiaru niestandardowego
 - Dane zebrane po zastosowaniu wymiaru niestandardowego
 - Wszystkie dane usługi
 - Żadne dane usługi
 
 - 9. Której funkcji użyjesz, by policzyć komentarze dodane przez użytkowników na stronie w witrynie?
- Niestandardowy filtr
 - Wymiar niestandardowy
 - Dane niestandardowe
 - Alert niestandardowy
 
 - 10. Jakich zakresów mogą używać dane niestandardowe?
- Działanie
 - Produkt
 - Sesja
 - Użytkownik
 
 - 11. Które cztery parametry służące do raportowania możesz uwzględnić w działaniu związanym ze zdarzeniem?
- Kategoria, Działanie, Etykieta, Całkowita liczba zdarzeń
 - Kategoria, Działanie, Etykieta, Unikalne zdarzenia
 - Kategoria, Działanie, Etykieta, Wartość
 - Zdarzenie, Kategoria, Działanie, Etykieta
 
 - 12. Ile unikalnych zdarzeń zostanie naliczone, gdy użytkownik obejrzy trzy razy podczas jednej sesji film z włączonym śledzeniem zdarzeń?
- 0
 - K1
 - K2
 - 3
 
 
TEST 3
- 1. Dane której z poniższych grup możesz analizować po zastosowaniu segmentów w raportach?
- Użytkownicy w wieku 25–34 lata, którzy mieli w przeglądarce ustawiony język hiszpański
 - Użytkowników, którzy po wyświetleniu strony obejrzeli film
 - Użytkowników, którzy weszli w interakcję z profilem firmy w mediach społecznościowych lub zareagowali na kampanię e-mailową
 - Użytkownicy, którzy mają dzieci poniżej 18 roku życia
 
 - 2. Których kryteriów możesz używać do tworzenia segmentów niestandardowych?
- Wymiary
 - Dane
 - Daty sesji
 - Sekwencje działań użytkowników
 
 - 3. Ile segmentów można zastosować jednocześnie?
- 1
 - 2
 - 3
 - 4
 
 - 4. Segmenty są stosowane przed próbkowaniem, więc dane poddane segmentowaniu nie będą objęte próbkowaniem.
- Prawda
 - Fałsz
 
 - 5. Który raport pokazuje dane posegmentowane według kanału?
- Segmentacja
 - Źródło/medium
 - Kanały
 - Atrybucja
 
 - 6. W którym kanale jest grupowany ruch z kampanii Google Ads oraz Google Marketing Platform wyświetlanych w sieci reklamowej Google?
- Płatne wyniki wyszukiwania
 - Bezpłatne wyniki wyszukiwania
 - Direct
 - Sieć reklamowa
 
 - 7. Który raport zawiera informacje o stronach z największym natężeniem ruchu i najwyższym poziomem zaangażowania?
- Raport Aktywni użytkownicy
 - Raport Zaangażowanie
 - Raport Wszystkie strony
 - Raport Częstotliwość i czas od poprzedniej wizyty
 
 - 8. Do którego źródła Google Analytics przypisze wszystkie udziały w konwersji w modelu atrybucji „ostatniego kliknięcia”?
- Pierwsze działanie marketingowe
 - Ostatnie działanie marketingowe
 - Pojedyncza konwersja wspomagana
 - Wszystkie konwersje wspomagane
 
 - 9. Do których kanałów mogą przypisywać konwersje raporty Ścieżki wielokanałowe?
- Witryny odsyłające
 - Płatne i bezpłatne wyniki wyszukiwania
 - Kampanie niestandardowe
 - Kanały telewizyjne
 
 - 10. Jak Google Analytics zakwalifikuje kanał, który miał udział w konwersji przed ostateczną interakcją?
- Główna konwersja
 - Konwersja wspomagana
 - Atrybucja przedostatniego kliknięcia
 - Atrybucja ostatniego kliknięcia
 
 - 11. Jaki raport zawiera listę użytkowników, którzy rozpoczęli sesje w witrynie w okresie 1 dnia, 7 dni, 14 dni lub 30 dni?
- Raport Eksplorator użytkownika
 - Raport Aktywni użytkownicy
 - Raport Przepływ użytkowników
 - Raport Zachowanie ogółem
 
 - 12. Który raport grupuje odbiorców według daty pozyskania, a następnie porównuje dane o ich zachowaniu w kolejnych tygodniach?
- Raport Zachowanie ogółem
 - Raport Aktywni użytkownicy
 - Raport Przepływ użytkowników
 - Raport Analiza kohortowa
 
 - 13. Jakie możliwości oferują raporty niestandardowe?
- Używanie wielu wymiarów naraz w tym samym raporcie
 - Tworzenie raportów z niestandardowymi danymi
 - Używanie wymiaru niestandardowego jako wymiaru głównego
 - Tworzenie raportów z atrybucją opartą na danych
 
 - 14. W jakiego typu raporcie niestandardowym znajdziesz statyczną, możliwą do sortowania tabelę z wierszami danych?
- Eksplorator
 - Tabela kartotekowa
 - Nakładka mapy
 - Tabela przestawna
 
 - 15. Co uniemożliwi wyświetlanie danych w raporcie niestandardowym
- Zastosowanie filtra, który odfiltruje wszystkie dane
 - Nieudostępnienie raportu niestandardowego użytkownikom korzystającym z tego samego widoku danych
 - Uwzględnienie w raporcie wymiarów i danych mających różne zakresy
 - Zastosowanie w raporcie niestandardowym zbyt wielu wymiarów
 
 
TEST 4
- 1. Co nazywamy „remarketingiem” w Google Analytics?
- Konwersje zrealizowane przez użytkowników, którzy odwiedzają witrynę po raz pierwszy
 - Wyświetlanie użytkownikom reklam kierowanych, by ponownie przyciągnąć ich do witryny i zachęcić do zrealizowania konwersji
 - Gdy Google Analytics nie może rozróżnić nowych użytkowników, ponieważ usunęli oni swoje pliki cookie przeglądarki
 - Gdy użytkownik kupuje oferowany przez Ciebie produkt u konkurencji
 
 - 2. Co trzeba włączyć najpierw, by korzystać z remarketingu w Google Analytics?
- Funkcje raportowania o reklamach
 - Dane demograficzne i zainteresowania
 - Połączenie z kontem Google Ads lub Display & Video 360
 - Wymiar niestandardowy
 
 - 3. Które grupy odbiorców remarketingu można zdefiniować w Google Analytics?
- Użytkownicy, którzy odwiedzili określoną stronę w witrynie
 - Użytkownicy, którzy odtworzyli film w witrynie
 - Użytkownicy, którzy posługują się określonym językiem
 - Użytkownicy, którzy szukali produktu w wyszukiwarce Google
 
 - 4. Wskaż usługi Google, w których można wyświetlać trafne reklamy dzięki remarketingowi.
- Sieć reklamowa Google
 - Witryny Google
 - Aplikacje mobilne
 - Wyszukiwarka Google
 
 - 5. Ile wynosi maksymalny czas trwania członkostwa użytkownika w grupie odbiorców remarketingu?
- 120 dni
 - 180 dni
 - 365 dni
 - 540 dni
 
 - 6. Jakich danych Google Analytics można użyć do zdefiniowania odbiorców remarketingu?
- Zdefiniowany wstępnie segment
 - Niestandardowy segment
 - Adres e-mail użytkownika
 - Użytkownicy, którzy nigdy nie odwiedzili Twojej witryny
 
 - 7. Ilu plików cookie użytkowników wymaga lista odbiorców, by można ją było wykorzystać do wyświetlania reklam remarketingowych Google Ads w wyszukiwarce?
 - 100
 - 1000
 - 2000
 - 5000
 
- 8. Dla jakich użytkowników możesz stosować remarketing dynamiczny, by ponownie przyciągnąć ich do witryny?
- Użytkownicy, którzy zamieścili pozytywną opinię o produkcie
 - Użytkownicy, którzy wyświetlili stronę wyników wyszukiwania w witrynie
 - Użytkownicy, którzy wyświetlali strony ze szczegółowymi informacjami o produktach
 - Użytkownicy, którzy porzucili koszyk z produktami
 
 - 9. Z czym należy połączyć konto Google Ads, aby skonfigurować remarketing dynamiczny w przypadku firmy z branży handlu detalicznego?
- Google Search Center
 - Google Analytics Center
 - Google Merchant Center
 - Centrum pomocy Google
 
 - 10. Co należy utworzyć w Google Analytics, by skonfigurować remarketing dynamiczny?
- Niestandardowy segment
 - Dane niestandardowe
 - Wymiar niestandardowy
 - Raport niestandardowy
 
 
Pozostałe kursy z akademii Google Analytics
 
 Google Analytics 360
 
 
 Google Analytics Power Users
 
 
 Introduction to Data Studio
 
 
 Google Analytics dla poczatkujących
 
 
 Podstawy Menedżera Tagów